Dvije kompanije iz Hrvatske 
već zainteresirane za Emily

Autor: Bernard Ivezić , 29. ožujak 2016. u 11:27
Foto: Thinkstock

Span, InfoCumulus i ENTG razvili IoT sustav koji koristi UI od Microsofta.

Tjedan dana otkako je premijerno predstavljen u Zagrebu, prvi hrvatski IT sustav za prepoznavanje emocija zvan Emily, ima dva potencijalna kupca. U InfoCumulusu, IT tvrtci koju je osnovao bivši IT direktor Hrvatskog telekoma Sven Marušić, a koja je zajedno sa Spanom, najvećim hrvatskim softverskim izoznikom, i marketinškom agencijom ENTG, razvio Emily, nisu komentirali o kojim se tvrtkama radi.
Marušić kaže tek da je riječ o dvije velike kompanije iz Hrvatske. “Interes kupaca je velik i reakcije su pozitivne tako da sam uvjeren da će ovakve sustave kupci tražiti sve više, ali ne znam hoće li postati jako popularni za pola, dvije ili pet godine”, kaže Marušić.

Emily je prije predstavljanja testirala Podravka kako bi procjenila uspješnost svoje nove, još neobjavljene TV reklame. U InfoCumulusu navode da je Emily vrlo jasno pokazala kako je svaki član fokus grupe reagirao na svaku od 30 sekundi novog reklamnog spota.

 

40milijardi dolara

do 2020. vrijedit će tržište softvera za umjetnu inteligenciju

“Vidjelo se u svakom trenutku jesu li vidjeli nešto što im se sviđa ili ne pa bi u tom smislu Emily mogla utjecati na način na koji će se u budućnosti snimati reklamni spotovi”, kaže Marušić. Novi sustav cilja na trgovačke centre i trgovce kako bi mogli u svakom trenutku znati ne samo koliko imaju kupaca u svom prostoru već i kako se osjećaju, što pri tome gledaju, jesu li u društvu, te koliko su ti kupci stari i kojeg su spola. Marušić pojašnjava da su otvoreni i za proizvodne kompanije, koje Emily mogu povezati sa svojim CRM-om i inim sustavima te tako u realnom vremenu pratiti uspješnost svojih reklamnih kampanja u fizičkim trgovinama. Nešto što je dosad bilo moguće jedino u online svijetu.

“Zasad je Emily sustav koji će vjerojatno interesirati veće kupce, ali naš je plan da ga pretvorimo u proizvod koji će si moći priuštiti i manje trgovine”, kaže Marušić.
Iako Marušić očekuje da će najmanji interes za novi sustav pokazati tvrtke iz IT industrije, Emily i u toj industriji donosi veliku revoluciju. Tehnički Emily je IoT (Internet of Things) sustav sastavljen od

Raspberry Pi računala s kamerom. Osim kamere može imati do 20 drugih senzora poput mjerenja temperature, brojača prolaska kupaca ili pak osvjetljenja. Sve se to može spojiti sa ERP-om, CRM-om i BI softverom u kompanijama. Međutim, kad dođe do prepoznavanja emocija, osnovne funkcije Emily, tri hrvatska partnera je iznajmljuju od Microsofta.
“Mi ne razvijamo sustav za prepoznavanje emocija već koristimo Microsoftovo rješenje u okviru projekta Oxford te nudimo uslugu implementaciju našeg rješenja prema potrebama kupaca”, kaže Marušić.
Slične softverske usluge za strojno učenje i druge oblike umjetne inteligencije (UI) već nude Amazon, Google i IBM. Svoju verziju UI-ja razvija i Facebook.
Agencija IDC očekuje da će do 2020. UI biti biznis vrijedan 40 milijardi dolara, a tvrtke poput InfoCumulusa, Spana i ENTG-a postat će novi sistemski integratori.
Microsoft već nudi 18 UI usluga među kojima su i analiza teksta, preporuke za proizvode i prepoznavanje lica. IBM svoje takve usluge predstavlja u okviru Watsona, sustava koji je pobjedio na Jeopardyju dok je Google u tu utrku ušao nedavnom pobjedom njegovog AlphaGo-a nad Korejancem Lee Se-dolom, u igri Go. 

Komentirajte prvi

New Report

Close