Društvene mreže: mali budžeti, veliki efekti

Autor: T-blog , 17. travanj 2014. u 16:54
Slika je preuzet s T-bloga

Da društveni mediji uzimaju sve veći dio martketinškog kolača, dokazuju mnogobrojne uspješne kampanje koje rezultatima nadmašuju one tradicionalne.

Piše: T-blog

Da društveni mediji uzimaju sve veći dio martketinškog kolača, dokazuju mnogobrojne uspješne kampanje koje rezultatima nadmašuju one tradicionalne. Štoviše, uporabe li se tradicionalni martketinški efekti na društvenim mrežama, rezultati mogu biti porazni.

Tako je jedan srednjoeuropski telekom imao izvrsne rezultate s eventom gdje su korisnici slali svoje fotografije koje su onda putem specijalne tehnologije reproducirane na noćnom nebu, a sve se pratilo putem društvenih mreža. No, kad su željeli samo dati popust, jer su obilježavali obljetnicu rada kompanije i to komunicirali (15 uređaja sa 15 posto popusta za 15 godina djelovanja), rezultati su bili katastrofalni.

Dobar primjer je kampanja za Snickers čija se TV inačica emitirala na hrvatskim televizijama. Na ragbi utakmici baka dobiva batine jer slabo igra. No, kad pojede Snickers, pretvara se u poletnog mladića koji bez problema nadigra protivnika, uz slogan: “Ti nisi ti, ako si gladan”. No, TV reklama i nije polučila neki uspjeh, pa se pristupilo promociji putem društvenih mreža.

U Engleskoj je odabrano nekoliko poznatih osoba s Twitter accountom. Oni su počeli slati tweetove s tematikom posve netipičnom za njih. Na primjer, prsata starleta Jordan dala je svoje mišljenje o ekonomskoj situaciji u svijetu, na primjer, o kineskom BDP-u i gospodarstvenoj krizi u Eurozoni. Nogometaš Rio Ferdinand ostavljao je postove o pletenju.

To je privuklo mnoge korisnike koji su iznimno brzo proširili priču kako poznate osobe “pričaju budalaštine”. No, finalni tweet sadržavao je njihovu fotografiju gdje su oni jeli Snickers, uz natpis “Ti nisi ti, ako si gladan”. Diglo se pritom i nešto prašine, jer je engleska agencija Advertising Standard Authority dobila žalbe da su svi tweetovi osim posljednjeg dovode korisnike u zabludu i predstavljaju nepošten pristup marketingu, no i to je samo povećalo popularnost Snickersa.

Makedonski Telekom napravio je nekoliko izvrsnih kampanja putem društvenih mreža. S jednom su nastojali omasoviti tržište mobilnog interneta. Nakon istraživanja koje su proveli, zaključili su kako makedonski korisnici interneta najviše vole surfati kod kuće, jer se boje troškova mobilnog interneta. Angažirali su tamošnju TV zvijezdu koja je postala voditelj TV showa što se emitirao isključivo na Facebooku i gdje su predstavljani zanimljivi sugovornici.

Mnogi su poželjeli odmah pogledati dnevni 5-minutni show, a rezultat je bio instantna popularnost mobilnog interneta.

Društvene mreže, sigurno je, očito imaju veliki potencijal u marketingu, no bitno je pritom osmisliti dobru ideju koja će odgovarati standardima. Jednostavno, zanimljiva ideja može i s malim budžetom polučiti kudikamo veći uspjeh od tradicionalnih oglašivačkih pristupa. Primjeri poput Snickersa i Makedonskog Telekoma to zorno dokazuju.

Autor:  Bojan Mušćet

Komentari (1)
Pogledajte sve

Uz dužno poštovanje autoru ali oglašavanje na društvenim mrežama palo je 5% sa tendencijom daljnjeg pada jer je neefikasno (službeni podaci)

New Report

Close