Do 2026. svako četvrto novo vozilo bit će bez vozača

Kompanije koje proizvode dijelove za aute povećat će izradu tehnologije bez vozača  Kompanije koje proizvode dijelove za aute povećat će izradu tehnologije bez vozača

Procjenjuje se da će do kraja ove godine 45 milijuna vozila imati neki oblik novije razine funkcionalnosti, a do 2020. godine ta brojka će narasti na 100 milijuna.

Autonomna vozila polako ali sigurno nalaze svoje mjesto na tržištu, a najnovija istraživanja ispituju spremnost ljudskog faktora za njihovu pojavu i izgleda da su neka svjetska tržišta spremna prihvatiti nezapamćen napredak u tehnologiji.

Prema istraživanju Junipera do kraja 2026. na cesti će biti više od 50 milijuna autonomnih vozila, s deset milijuna u SAD-u i 15 milijuna na Dalekom Istoku i Kini. Za usporedbu, svjetsko tržište će tijekom iste godine imati 1,5 milijardu vozila na cesti. To dovodi očekivanjima da će jedan od četiri novih vozila biti upravo bez vozača. Juniper je procijenio 20 zemalja prema njihovoj spremnosti za autonomna vozila, uzimajući pritom kao nepobitan faktor entuzijazam naroda za autonomna vozila. Vodeći u Juniperovom istraživanju spremnosti je SAD, a slijede ga Singapur i Japan.

Mnogi već testiraju
"Savezne i lokalne vlasti podržavaju testiranja autonomnih vozila, dok Silicijska dolina i sveučilišta stvaraju tvrtke koje mogu isporučiti tehnologiju, a mnogi lokalni konkurenti i uvode nove tehnologije za automobile bez vozača'' rekao je svojevremeno autor istraživanja Michael Larner za Smart Cities World.

 

50 mil.

autonomnih vozila bit će na svjetskim cestama za osam godina

Istraživanje je pokazalo i da će kompanije koje proizvode dijelove za aute dodatno povećati izradu i implementaciju tehnologije bez vozača za sve novije modele vozila. Tvrdi se i da će SAD i Kina biti ključna područja za promatranje novih pravila i smjernica za autonomna vozila, a sve vlasti koje tvrtkama omogućuju testiranje autonomnih vozila na svojim cestama paralelno potiču ulaganja i u pametnu gradsku infrastrukturu. 

Pametna gradska strategija
Na čelu pet najzahtjevnijih igrača u sektoru automobila bez vozača su Waymo (Google) i Volvo, a slijede ih Tesla, Daimler i Audi. Niz čimbenika je koji ih je smjestio na pročelje, a u obzir su uzete karakteristike kao što je vrijeme razvoja, javna ispitivanja, testirane milje, veličina flote i na koncu svijest potrošača kao možda i najbitnija karika. Istraživanje je pokazalo da je Google i dalje ispred tradicionalnih proizvođača u smislu tehnologije i vremena utrošenog u istraživanje.

Waymo je spreman postati dio pametne gradske strategije za javni prijevoz, a vodeći se iskustvom i referentnošću, mogao bi licencirati svoju stručnost drugima. Prije penetracije autonomnih vozila do 2026., Juniper procjenjuje da će samo do kraja 2018. godine 45 milijuna vozila imati neki oblik novije razine funkcionalnosti, a procjenjuje se i da će već do 2020. godine ta brojka narasti na 100 milijuna.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!