Digitalna reforma mora omogućiti uštedu vremena i financijskih sredstava

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 17. listopad 2016. u 22:00
Nenad Raca, direktor Aduro ideje

Potreba za informatičkom podrškom leži u činjenici da se stvaraju ogromne količine novih podataka koje treba adekvatno prikupiti, analizirati i pohraniti.

Setcor je hrvatska tvrtka koja uz informatičke sustave pojednostavljuje poslovne procese i time znatno umanjuje troškove, a klijenti ističu i da im podrška ovog tipa uvelike olakšava svakodnevno funkcioniranje. Riječ je o udruživanju snaga i znanja triju već otprije poznatih IT tvrtki: Hema, Aduro Idea i ItSoft čije su vještine u međuvremenu postale i visoko konkurentne i na europskom tržištu. Setcorova su se rješenja pokazala posebno korisnima u javnoj upravi, čega je Novska jedan od primjera koji u Setcoru rado ističu. Naime, tamošnji su gradski vijećnici upotrebom tableta, uz ekološke, u kratkom vremenu ostvarili i financijske uštede – do nezanemarivih 10 tisuća kuna. Potonji je primjer dobar indikator kakvih bi pozitivnih posljedica zapravo implementacija DMS sustava za upravljanje dokumentima po javnu upravu imala u globalu.

Kako ističu u Setcoru, uz DMS kompletna se dokumentacija može digitalizirati i pohraniti, a i kategorizirati – jasan pregled dokumenata štedi i vrijeme i novac, a uprava bi postala precizna i učinkovita. U svijetu je informatizacija gradova već u punom zamahu. Ubrzano se radi na realizaciji pametnih gradova, a Internet of Things tehnologija sastavni je dio takvog razvitka. Potreba za informatičkom podrškom ponajprije leži u činjenici da se svakim danom stvaraju ogromne količine novih podataka koje treba adekvatno prikupiti, analizirati i pohraniti. Pošto je nemoguće i neekonomično fizički ispisivati milijune papira i pospremati ih u ormare, iznimno je važno uložiti u sigurno digitalno rješenje.

Upravo stoga je Setcor bio i dijelom konferencije Pameti gradovi koju organizira Poslovni dnevnik, održane prošli tjedan, jer svojim rješenjima među našim gradovima potiču širenje koncepta i tehnologija pametnih gradova. Pojam pametnog grada u Setcoru definiraju kroz benefite koji donosi za dvije strane: sve zaposlene u gradskoj upravi i poboljšanju kvalitete života stanovnika grada. Osim što primjena ICT tehnologije i jednostavna digitalizacija rada omogućava zaposlenima uštedu vremena i financijskih sredstava, ona dugoročno donosi i znatniju akumulaciju kapitala koji se može usmjeriti u poboljšanje života u gradovima. Međutim, dodaju iz tvrtke, pametni grad podrazumijeva i smanjenje onečišćenje okoliša, povećanju energetske učinkovitosti, te poboljšanje komunikacije. No, kakvi su doista trendovi digitalizacije u Hrvatskoj te koji su im najčešći klijenti upitali smo Nenada Racu, direktora Aduro ideje.

Što po vama podrazumijeva digitalna reforma i koliko nam još nedostaje za kompletiranje tog procesa?
Digitalna reforma je prije svega promjena načina rada i načina razmišljanja. Upotreba digitalnih rješenja ne smije krenuti prebacivanjem procesa ručnog obavljanja poslova na digitalni jer to tada rezultira sporijim obavljanjem posla nego prije toga. Digitalna reforma podrazumijeva promjenu načina rada i obavljanja poslova kako bi se izvukli benefiti digitalizacije poslovanja. Obično se prilikom digitalizacije zaboravlja da je potrebno prije toga izvršiti pregled postojećih procesa i zatim pronaći način kako bi se oni obavljali brže i efikasnije. Tek je onda potrebno krenuti s digitalnom reformom.

Koliko je taj trend propulzivan kod nas, odnosno jeste li zadovoljni brojem klijenata koje trenutno imate?
U zadnje vrijeme taj trend se zahuktava prije svega zbog želje za bržim obavljanjem poslova i samim time uštede u radu. Automatizacija procesa, digitaliziranje arhiva i obavljanje poslova bez upotrebe papira su stvari koje su predvodnici trendova, a i lagano su razumljivi, svima je jasno što donose korisnicima.

Čime održavate svoju poziciju na tržištu, koje su vaše najveće prednosti?
Naše najveće prednosti su kombinacija tvrtki koje stvaraju rješenja. Budući da imamo u sastavu tvrtke različitih profila i stručnih znanja, u mogućnosti smo stvoriti rješenja koja se u potpunosti prilagođavaju potrebama korisnika. Osim toga, na taj način možemo raditi evolucije sustava u kojem se stvari moderniziraju dio po dio i usmjeravaju postupno prema rješenju koje će rezultirati sveobuhvatnom digitalizacijom poslovanja. Najčešći klijenti su gradske i državne uprave, telekomunikacijski operatori, bankarski sektor i sektor osiguranja. Svaki naš klijent je naš najveći uspjeh jer smo kod svih njih unaprijedili poslovanje, osigurali uštede u radu i omogućili im da spremno odgovaraju na buduće izazove. Mi smo tu da ih pratimo u poslovanju. 

Komentirajte prvi

New Report

Close