“Digitalna ekonomija izazov je na koji moramo odgovoriti”

Autor: Poslovni.hr , 08. lipanj 2015. u 22:00
Vedran Kružić, pomoćnik ministra gospodarstva, Foto: Jurica Galoić / Pixsell

Jedinstveno digitalno tržište može generirati više od 400 milijuna eura dodane vrijednosti današnjem gospodarstvu, no za njegov potpuni razvoj potrebna su lakša i jednostavnija pravila, veća prekogranična interakcija poduzeća i građana, novi jednostavniji regulatorni okvir i potpuna primjena zakona na europskoj razini. Istaknuo je to Vedran Kružić, pomoćnik ministra gospodarstva, na predstavljanju Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu.

Digitalna ekonomija ulazi u sve gospodarske sektore i vodeća je tema u Europi. “Transformacija koju ona radi u poslovanju i životu svih nas je izazov na koji moramo kao društvo adekvatno odgovoriti”, rekao je Kružić, dodavši da treba iskoristiti potencijal europskog tržišta i povećati prisutnost domaćih kompanija na internetu, ali i povjerenje građana u kupnju putem interneta.

Krvotok razvoja digitalne ekonomije je infrastruktura, a prema nedavno objavljenom indeksu razvoja digitalne ekonomije i društva (DESI), upozorio je, Hrvatska je na posljednjem mjestu u Europi i da ima najveći trošak širokopojasnog interneta po bruto dohotku stanovništva.

 

16 ključnih mjera

ima strategija jedinstvenog digitalnog tržišta

Europska komisija Strategijom jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu (DSM strategija) predlaže 16 ključnih mjera u tri glavna područja, a konkretne zakonodavne prijedloge za provedbu tih mjera namjerava pripremiti do kraja 2016. godine. Kako bi se iskoristio puni potencijal rasta europskog digitalnoga gospodarstva, Komisija traži ulaganja u infrastrukturu i tehnologije ICT-a.

“Digitalno gospodarstvo raste od pet do sedam puta brže od ostalih gospodarskih sektora, a prilike za rast i inovacije često imaju digitalan predznak u gotovo svim sektorima gospodarstva”, kazao je Zoran Stančić, zamjenik glavnog direktora Glavne uprave za komunikacijske mreže, sadržaje i tehnologije (DG CONNECT) Europske komisije. “Iako ICT u EU predstavlja samo 5 posto BDP-a, više od 30 posto rasta BDP-a izravno je povezano s ICT-jem”, dodao je. Strategija bi trebala odgovoriti na mnoga bitna pitanja, poput sigurnosti na internetu, ali i na potrebu povećanja povjerenja u usluge i proizvode digitalne ekonomije te razvijanja digitalnih znanja.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Naši se raspričaše o digitalnoj ekonomiji uvjeti koje nude su nula bodova. I dok Njemačka ulaže doslovno milijarde eura u startupe, naši startupi moraju po kapital van što je deseterostruko teže. Nevjerojatna smo mi sredina, da sam mlađi iselio bih odmah

New Report

Close