Deloitte: Plaćanja u trgovini korištenjem pametnih telefona doživljavaju uzlet, ali ne i dominaciju

Autor: Objava za medije , 15. siječanj 2015. u 14:45
Ivica Perica

Ove će godine plaćanje pametnim telefonima u trgovinama prvi puta dostići rast veći od 1.000 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Ove će godine plaćanje pametnim telefonima u trgovinama prvi puta dostići rast veći od 1.000 posto u odnosu na prethodnu godinu, stoji u najnovijoj Deloitteovoj analizi koju prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Iako mobilni novčanik još neće zamijeniti tradicionalni, 2015. godina označit će zaokret ka sve većoj uporabi pametnih telefona za plaćanje u trgovinama. Naznake su to 14. izdanja Deloitteovih Globalnih predviđanja u TMT sektoru. Uz to, predviđa se da će tiskane knjige i dalje dominirati u svijetu izdavaštva, s udjelom od 80 posto u ukupnoj prodaji knjiga, mjereno u dolarima i broju prodanih primjeraka, kao i da će 2015. godina biti godina u kojoj će poduzetnici prednjačiti u primjeni novih tehnologija kao što su trodimenzionalni (3D) ispis, Internet stvari (eng. Internet of Things, IoT) i dronovi.

„Pametni telefoni već se koriste za provjeru stanja na računima, prijenos sredstava i on-line transakcije, ali globalno još nisu dosegnuli potpuni status mobilnog novčanika“, ustvrdio je Ivica Perica, direktor Deloitteovog Odjela za poslovno savjetovanje. „Predviđamo da će 2015. godina biti prva godina u kojoj će biti riješeni svi ključni preduvjeti i zahtjevi koji se odnose na korištenje mobilne tehnologije, što će olakšati plaćanja putem pametnih telefona uz jednostavnu zaštitu“.

Potrošači nisu uvijek predvodnici trendova: fokus je na inovacijama poduzeća

Prošla godina označila je odmak od desetogodišnjeg trenda konzumerizacije informatičke tehnologije, uz umjeren rast broja potrošača koji koriste nosivu tehnologiju kao što su pametne naočale. No, Deloitte za 2015. godinu predviđa da će se fokus nastaviti pomicati u zonu prevlasti poduzeća u segmentu nosivih tehnologija, trodimenzionalnog ispisa, dronova te da će Internet stvari udovoljavati sve većem broju potreba i donijeti veću prodaju poduzećima nego samim potrošačima.

U nastavku iznosimo ostala glavna obilježja i detalje iz ovogodišnjih predviđanja trendova u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama koji će ove godine utjecati na tržište:

Tehnologija

Kraj konzumerizacije informatičke tehnologije? – Trend usvajanja tehnologije u 2015. godini zanjihat će se ka poslovnom tržištu, što predstavlja zaokret u odnosu na desetogodišnje razdoblje kretanja u suprotnom smjeru kad je masovno korištenje tehnologija,  kao što su pametni telefoni s velikim zaslonom i tableti, započelo među individualnim potrošačima.

Internet stvari (Internet of things) doista je stvar stvari, a ne ljudi – U 2015. godini poduzeća će kupiti, platiti i koristiti više od 60 posto od ukupno milijardu bežičnih naprava za Internet stvari unatoč fokusu medija na potrošače koji se tim uređajima koriste za upravljanje regulatorima topline, rasvjetom i kućanskim uređajima, od perilica rublja do električnih čajnika. Predviđa se da će sklopovlje specifično namijenjeno Internetu stvari doseći vrijednost od 10 milijardi američkih dolara, no velika priča ipak se odnosi na poduzetničke usluge koje nastaju kao rezultat korištenja ovih naprava, a čija se vrijednost procjenjuje na oko 70 milijardi američkih dolara.
Dronovi: visoko vrijedni i proizvodi niša – Dronovi će u 2015. godini imati višestruku namjenu u industriji i tijelima civilne vlasti. Deloitte predviđa prodaju oko 300.000 tisuća dronova za  svrhu koja nije vojne prirode, a isti su poznati i pod nazivom letjelice bez posade (eng. unmanned aerial vehicles, UAVs), čime će se broj korištenih jedinica popeti na više od jednog milijuna. Premda će potrošači ili profesionalni potrošači kupiti većinu jedinica, veći dio stvarne vrijednosti ostvarit će se njihovom uporabom u poduzećima.

Trodimenzionalni ispis predstavlja revoluciju, ali ne onakvu kakvu imate na umu – U svijetu će 2015. godine biti prodano gotovo 220.000 trodimenzionalnih pisača u vrijednosti 1,6 milijardi američkih dolara, no malo je vjerojatno da će se „svaki dom pretvoriti u tvornicu“. Deloitte procjenjuje da će oko 80 posto ukupne vrijednosti svih trodimenzionalnih pisača biti u rukama poduzetnika, a ne potrošača, što znači da će se stvarna revolucija zbiti na poduzetničkom tržištu.

Baterije za pametne telefone: kvalitetnije, no bez revolucionarnog proboja – Dulji vijek baterije vjerojatno će ostati jedan od glavnih kriterija kojima će se potrošači rukovoditi pri izboru svog idućeg pametnog telefona. Tehnologija punjivih litij-ionskih (Li-Ion) baterija, koja se koristi u svim pametnim telefonima, u 2015. godini doživjet će tek umjeren napredak do najviše pet posto punjenja po jedinici odnosno miliamper-sati (mAh) u odnosu na model istih dimenzija i istog napona iz 2014. godine.

Klikni i pokupi: nagrada za potrošače, izazov za trgovce na malo – Broj mjesta u Europi na kojima se će se osigurati usluga naruči i pokupi (click and collect) će u 2015. godini dosegnuti pola milijuna, odnosno porast će 20 posto u odnosu na prethodnu godinu. Klikni i pokupi kupcima nudi opciju preuzimanja artikala kupljenih putem Interneta na mjestima kao što su posebni odjeljci u trgovini, trgovačkom centru ili zaštićeni pretinci na frekventnim mjestima.

Uzlet, ali ne i prevlast nanosatelita – Do kraja 2015. godine u orbiti će biti više od 500 nanosatelita, tj. satelita mase manje od 10 kilograma. Nanosateliti su atraktivni iz više razloga: jeftiniji su od konvencionalnih satelita, lakši, jednostavnije se izrađuju i ispituju i lakše ih je lansirati. Iako su sposobni obavljati sve složenije zadaće, vjerojatno će biti tek dopuna na postojećem tržištu velikih satelita, ali ne i njihova zamjena.

Mediji i industrija zabave

Kratki video: budućnost, ali ne i budućnost televizije – Ukupna minutaža kratkih video-isječaka i drugih sadržaja kraćih od 20 minuta na Internetu neće doseći tri posto gledanosti svih video-uradaka godišnje u svijetu. Prema očekivanjima Deloittea, kratkometražni sadržaji dostupni putem Interneta neće uzurpirati poziciju tradicionalnih dugometražnih televizijskih sadržaja. Oni jesu budućnost, ali ne budućnost zabave putem ekrana, a Deloitte ne predviđa da će ikada prerasti u dominantan format videa, mjereno bilo po trajanju gledanosti u satima, bilo po ostvarenim prihodima.

Generacija koja ne želi trošiti troši na TMT – Milenijalci iz Sjeverne Amerike će sa 750 američkih dolara po osobi biti vodeći potrošači i tradicionalnog i digitalnog sadržaja. Na što troše milenijalci? To su plaćena televizija, glazba, računalne igrice, knjige, prijenosi sportskih susreta uživo, reprodukcija video sadržaja putem računalne mreže, pa čak i tiskane novine.

Tisak nije mrtav, barem ne za tiskane knjige – Prihodi od prodaje tiskanih knjiga peterostruko će premašiti prihode od prodaje elektroničkih knjiga koje nisu uspjele zamijeniti tiskanu knjigu, za razliku od CD-ova, tiskanih novina i časopisa koji bilježe pad prodaje. Mladi u dobi od 18 do 34 godine, privrženi su tiskanoj knjizi kao i njihovi roditelji i čitaju gotovo iste količine kao i starija populacija, a spremni su za njih i platiti.

Telekomunikacije

Beskontaktno plaćanje (konačno) ponovno oživljava – Kraj 2015. godine obilježit će diljem svijeta prekretnicu u uporabi mobilnih telefona za beskontaktno plaćanje pametnim mobitelima u trgovinama. Bit će to prva godina u kojoj će biti stvoreni preduvjeti za masovnu primjenu, pri čemu će u dovoljnoj mjeri odgovarati potrebama financijskih institucija, trgovaca, potrošača i prodavatelja samih uređaja.

Predviđa se da će tržište nove kupnje pametnih telefona prvi puta premašiti brojku od jedne milijarde  –  U 2015. godini bit će prodano 1,35 milijardi pametnih telefona, no više od milijarde sastojat će se u obnovi — kupnja novih uređaja za one koji već posjeduju jedan pametni telefon. Moguće je produljenje ciklusa nove kupnje, no sama veličina, brzina, memorija, kao i sam dizajn, i dalje će biti osnovni elementi koji će pokretati rast brzine usavršavanja pametnih telefona.

Masovno širenje gigabitnog Interneta produbljuje jaz u povezivosti – Globalno gledano, broj kućanstava sa širokopojasnim Internetom porast će za oko 2 posto na 725 milijuna kućanstava, dok će prosječna širokopojasna brzina u većini zemalja porasti 20 posto. Raskorak između onih s pristupom najvećim širokopojasnim brzinama i onih s osnovnim brzinama će se u 2015. godini i dalje povećavati, što znači da će se iskustvo korištenja Interneta razlikovati od kućanstva do kućanstva. Navedeno osobito dolazi kod izražaja prilikom primjene širokopojasnih aplikacija kod primjerice reprodukcije video sadržaja putem računalne mreže.

Već četrnaestu godinu zaredom Deloitteova Globalna predviđanja u TMT sektoru pružaju sliku glavnih trendova u tom sektoru u svijetu kroz idućih dvanaest do osamnaest mjeseci.

Više o globalnim predviđanjima u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija dostupno je na adresi: http://www.deloitte.com/hr/tmt2015

O DTTL-ovim predviđanjima za sektor TMT-a

Predviđanja u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija (TMT) zasnovana su na globalnom istraživanju potpomognutom analizom intervjua s klijentima subjekata unutar Deloitteove mreže, Deloitteovim bivšim zaposlenicima, analitičarima sektora, vodećim izvršnim direktorima poduzeća iz sektora te tisućama stručnjaka iz Deloitteove globalne mreže profesionalnih usluga koji se bave tehnologijom, medijima i telekomunikacijama. Fokus izvješća mijenja se iz godine u godinu, no jedna tema ostaje konstanta, a to je sve veći utjecaj sektora TMT na naše ponašanje.

O Deloitteu

Deloitte se odnosi na Deloitte Touche Tohmatsu Limited, pravnu osobu osnovanu sukladno pravu Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske (izvorno "UK private company limited by guarantee") i mrežu njegovih članova, od kojih je svaki zaseban i samostalan pravni subjekt. Molimo posjetite www.deloitte.com/hr/o-nama za detaljni opis pravne strukture Deloitte Touche Tohmatsu Limited i njegovih članova.

Deloitte pruža usluge revizije, poreznog konzaltinga, poslovnog i financijskog savjetovanja tvrtkama iz raznih gospodarskih sektora. Zahvaljujući globalnoj mreži članica u preko 150 zemalja, Deloitte nudi klijentima kompetencije svjetske klase i usluge vrhunske kvalitete, istovremeno pružajući uvid u načine na koji mogu rješavati najsloženije izazove u svom poslovanju. Deloitteovih 200.000 stručnjaka u regiji usmjereno je ka postizanju izvrsnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close