Data science i kod nas sve jače 'oružje'

Sudionici konferencije Data Science Economy 2017/T. Miletić/PIXSELL Sudionici konferencije Data Science Economy 2017/T. Miletić/PIXSELL

Gordan Kreković iz Bellabeata kaže da data science koriste u svim fazama proizvodnje, a važan je alat i Styriji.

Na Twitteru se, zahvaljujući data scienceu, tjedan dana ranije moglo vidjeti da će Agrokor pasti. Izjavio je to na konferenciji Data Science Economy 2017. u Zagrebu voditelj katedre za informacijske sustave na Visokom učilištu Algebri Goran Klepac.

Pojašnjava da je tvrtke u Hrvatskoj često koriste sustav ranog upozoravanja interno, dok se u ovom slučaju iz analize društvenih mreža, pojašnjava, mogao dobiti poslovno vrlo koristan podatak. Istraživanja o korištenju podatkovnih znanosti (data science) u Hrvatskoj još nema. Organizatori konferencije ove su godine su stavili naglasak na primjenu strojnog učenja, big date, umjetne inteligencije i drugih tehnologija u marketingu, trgovini, financijama, telekomunikacijama i državnoj upravi.

Popis industrija u kojima se koriste ove tehnologije mnogo je širi. Gordan Kreković, voditelj data tima u Bellabeatu kaže da data science koriste u svim fazama proizvodnje. Bellabeat je u dvije i pol godine prodao više od 700 tisuća IoT uređaja Leafa i Shella, a radi na pametnoj boci za piće Springu te zdravstvenoj aplikaciji koja koristi umjetnu inteligenciju Airi. "Data science utječe na sve životne faze naših proizvoda, on će nam omogućiti da iz hardverske se pretvorimo u data driven kompaniju, ali rad na njemu ne vodi uvijek u instant primjenu već nam pomaže da dođemo i do novih spoznaja", kaže Kreković.

Marko Velić, voditelj Data Science odjela Styrije kaže da najveći medijski izdavač u Hrvatskoj koristi podatkovne znanosti kako bi se borio protiv svoje najveće konkurencije: Facebooka i Googlea. Navodi da Facebook u SAD-u otima izdavačima 80 posto tržišta. "Facebook je za medijsku industriju postao ono što je Uber za taksiste, ali naše je pravo raditi na našim tekstovima, fotografijama i drugom sadržaju te kroz data science raditi na relevantnom prikazivanju oglasa i personalizaciji medijskih izdanja", pojašnjava Velić čiji tim radi i za vanjske naručitelje u Njemačkoj, Hong Kongu i Maleziji.

Leo Mršić, direktor tvrtke specijalizirane za data science kaže da su razvili 60 proizvoda za razne industrije. Navodi da su DT-u razvili sustav koji povećava lojalnost i sprječava odljev korisnika, a u suradnji s DZS-om, nakon pobjede na europskom Big Data Hackathonu, postali su članovi radne jedinice za transformaciju Eurostata. "U Hrvatskoj se ovo područje gospodarstva tek razvija, a naša je želja u suradnji s relevantnim partnerima poput IRB-a naći prostora da se uključimo u svjetske projekte teške i po milijardu eura", kaže Mršić. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!