Citusovu ‘Minority report’ tehnologiju kupio i vodeći igrač

Autor: Bernard Ivezić , 15. rujan 2018. u 10:30
Tomislav Bronzin, osnivač i direktor Citusa/Marko Prpić/PIXSELL

Citus je prvi u svijetu koji nudu cjelovitu platformu za neverbalnu komunikaciju čovjeka i stroja.

Tehnologija, koju je 2002. u filmu Minority Report široj javnosti pokazao Tom Cruise, u Zagrebu je sa svojim timom razvio Tomislav Bronzin. Njegova je visoko-tehnološka R&D tvrtka Citus za inovaciju kriptičnog naziva "C@N Motion Smart Customer/Human Engagement – Digital Platform with Gesture Controlled User Interface & Augmented Reality" ili skraćeno C@N u Torontu na najvećoj kanadskoj izložbi inovacija iCAN-u 2018. upravo osvojila zlatnu medalju.

Iz budućnosti 2054., prikazane u SF blockbusteru prije kojih 15 godina, dosad se mnogo toga pojavilo u svakodnevici. Policija recimo već koristi tehnologiju predviđanja kretanja kriminala po kvartovima. Na razvoju autonomnog vozila radi i Mate Rimac, a glasovno upravljanje mobitelom i kućanskim aparatima postalo je uobičajeno uz pametne zvučnike i druge uređaje Googlea, Applea i Amazona. 

Međutim, upravljanje računalima pomoću gesti, personalizirane reklame na izlozima koje rade po principu prepoznavanja lica i rožnice oka, kao i primjena te tehnologije za sve od otključavanja automobila i stana nadalje, dosad se razvijalo kroz izdvojene, specijalizirane primjene. Citus je zapravo prva tvrtka na svijetu, koja sve to nudi objedinjeno u jedinstvenu platformu.

'Touch free'
"Tehnologija s kojom smo osvojili zlato i koju smo sami razvili omogućuje da bilo koji billboard, izlog, ekran ili sličan proizvod aktivirate i s njim komunicirate gestama", kaže osnivač i direktor Citusa Tomislav Bronzin. To znači da nije potrebno ništa tipkati ili dodirivati već samo mahnete ili se nasmijete. Umjesto tipkovnice, miša ili ekrana, računalo koristi kamere kako bi iz pokreta očitalo naredbe i to izvršava.

"Mi smo obrnuli stvar i pretvorili čovjeka u korisničko sučelje", slikovito će Bronzin. Na razvoju te tehnologije Citus radi sedam godina u što je  izravno uključeno 10 stručnjaka, a pomažu im još 43 vanjska suradnika iz različitih tvrtki, fakulteta i istraživačkih institucija iz cijelog svijeta. Na razvoj ih je potaknula činjenica da je više od 70% ljudske komunikacije neverbalno.

U skladu s GDPR-om
"Zato smo željeli prilagoditi komunikaciju koju strojevi imaju s ljudima, a prednost naše tehnologije je što može prepoznati i kontekst", kaže Bronzin. Sustav koristi kamere da bi prepoznao spol, dob, raspoloženje i druge parametre. U skladu s GDPR-om, ne snima sve što korisnik radi, već samo realnom vremenu koristi podatke da bi s korisnikom ostvario komunikaciju. Izuzetno jaku referencu – činjenicu da C@N već koristi jedna od najvećih hrvatskih kompanija, proizvođač i distribucijski "div" koji posluje i na vanjskim tržištima, u Citusu nisu željeli istaknuti otkrivanjem njezina imena.

No, ipak navode dva primjera primjene u Sloveniji i Njemačkoj. Prvi su pametne police u trgovinama, gdje C@N kupcu preporučuje određeni brend mineralne vode. Prvo prepoznaje da li se polici približila ženska ili muška osoba, zatim joj očitava raspoloženje, dob i sl. pa preporučuje konzumaciju. 

Pametne mašine 
"Naš sustav može prepoznati trudnicu i argumentirano joj predložiti zašto bi trebala odabrati baš tu vodu", pojašnjava Bronzin. Drugi primjer je frižider, koji s C@N-om postaje "pametan" i na svojem polupropusnom ekranu-vratima komunicira s korisnicima. Njega spomenuta velika kompanija kori+kaže Bronzin. Inače, ovu je tehnologiju licencirao i startup Mogy, koji je na C@N-u razvio osobne trenere, sustave popularne u Maleziji.

"Tamo vas sustav izmjeri i prati tjelesnu masu te razvoj, ali sve je više primjera korištenja i u obrazovanju, zdravstvu, sigurnosnoj industriji i bankarstvu", kaže Bronzin. Tako ju je Hewlett Packard u Hrvatskoj koristio ovu tehnologiju za obrazovanje.

Sustav koristi i NP Krka za brojanje posjetitelja, pregled stanja u parku i sprečavanje gužvi. C@N koristi i Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva za evidenciju posjetitelja, praćenje zadovoljstva korisnika i edukaciju. Bronzin ističe da, izuzev primjene na konferencijama, što prodaju isključivo kao uslugu, u ostalim slučajevima C@N prodaju kroz licencije. Tvrtka ima godišnji prihod do razine tri milijuna kuna, a ove godine zbog  prodajnog ciklusa, očekuje i nešto više.  "Cilj nam je nastaviti licenciranje i širiti primjenu ove nove tehnologije. U tome će pomoći i nova inovacija i nagrada koju smo za nju dobili", zaključuje Bronzin. 

Komentirajte prvi

New Report

Close