Bisnode zahvaljujući big dati u tri mjeseca povećao prodaju desetini svojih korisnika

Autor: Bernard Ivezić , 15. travanj 2014. u 17:48
Martin Coufal, direktor Bisnodea za srednju Europu

Za Lego smo pak napravili alate za menadžiranje prodajne kampanje u realnom vremenu, a za BMW procjenu kreditne sposobnosti klijenata.

Dok se u svijetu priča o big dati, švedska tvrtka Bisnode zahvaljujući toj tehnologiji već zapošljava 2893 radnika u 19 zemalja i ima prihod veći od 450 milijuna eura. Bisnode je najveći trgovac poslovnim informacijama u Europi.

U suvlasništvu je švedskih tvrtki Ratos i Bonniera. U Hrvatskoj je tvrtka danas najpoznatija po servisu Poslovna Hrvatska na kojem je upravo zaključila prvo tromjesečje prodaje svoje nove usluge koja se temelji na big data tehnologiji tzv. "Skenera". Riječ je o usluzi koja kroz "radar graf" omogućuje korisnicima da analiziraju i uspoređuju tvrtke s kojima posluju. Već na prvi pogled jasno je kako tvrtka stoji po pitanju operativne marže, likvidnosti, datuma plaćanja, stupnja zaduženosti, udjela vlastitog financiranja itd. Ti se podaci mogu uspoređivati ne samo u odnosu na druge tvrtke već i u odnosu na određeno geografsko područje i na industriju. Martin Coufal, direktor Bisnoda za srednju Europu jako je zadovoljan početnim rezultatom nove usluge.

Koliko se isplati big data?
Uslugu Skener koja se temelji na big data tehnogiji u tri mjeseca od lansiranja u Hrvatskoj počelo je koristiti 10 posto naših korisnika u Hrvatskoj. Ukupno ovdje imamo 4000 korisnika naših usluga. Uz to, povratne informacije koje primamo od korisnika ukazuju da je usluga pun pogodak.

Što potiče takav interes za big data uslugama?
U ovom slučaju korisnik odmah jasno i jednostavno vidi kakva je tvrtka s kojom želi poslovati. Mi smo i do sada našim klijentima nudili analitiku, a sad nudimo i vizualizaciju podataka te predikativno modeliranje. To su područja u kojima koristimo big data tehnologiju. Ovakav prijem smo očekivali. Naime, unazad nekoliko godina primijetili smo da korisnici, financijaši posebno, više ne žele sa sobom nositi laptop kako bi tvrtke promatrali kroz sirove podatke. Sada žele u ruci imati tablet i kad kliknu žele dobiti jasnu sliku o nekoj tvrtki kroz pet najvažnijih financijskih parametara i sažetak, a onda, ako ih interesira, žele pristup podacima i ostaloj detaljnijoj i dubljoj analitici. Projekt skener upravo to omogućuje.

Traže li male kompanije drugačije big data usluge u odnosu na velike?
Skener je tip usluge koju smo standardizirali i koja će puno pomoći malim i srednjih poduzetnicima, jer odmah mogu znati koliko pouzdano neka tvrtka plaća i koliko je financijski stabilna. S druge strane, velike kompanije traže cjelokupnu uslugu: od pomoći u otkrivanju prodajnog potencijala preko optimizacije procesa do istrage kreditne sposobnosti.Primjerice, za farmaceutsku kuću Bayer nedavno smo napravili globalnu analizu prodajnog potencijala. Slično radimo za P&G u Europi. Za Lego smo pak napravili alate za menadžiranje prodajne kampanje u realnom vremenu, a za BMW procjenu kreditne sposobnosti njihovih klijenata. Kod velikih klijenata u pravilu su vrlo važne usluge koje pomažu u procjeni budućih očekivanja.

Big datu je dosta teško zamisliti. Kako konkretno izgleda taj sustav za BMW?
Oni su imali jedan složen problem. Znači, imaju vlastitu tvrtku koja nudi financiranje kupnje automobila svojim klijentima. Automobile pak prodaju prodavači koji u pravilu nisu poslovni analitičari. No, da biste mogli odobriti financiranje za kupnju auta morate znati mnogo ekonomije. Mi smo pak sve to riješili jednostavnim semaforom za kredite. Dakle, kad potencijalni klijent zatraži financiranje za kupnju automobila, prodavač upiše njegove podatke, a naš sustav koji na big data tehnologiji skuplja i obrađuje velike količine poslovnih informacija, daje povratnu informaciju u obliku kreditnog semafora: zelenog, žutog ili crvenog svijetla na monitoru prodavača. Zeleno znači da se takav ugovor može sklopiti, žuto da to treba dodatno provjeriti u centrali, a crveno da klijent automobil može dobiti jedino ukoliko ga plati gotovinom.

Znači li to da i Lego ima takav semafor?
Lego je dobio alate pomoću kojih može za svaku svoju prodajnu aktivnost u realnom vremenu pratiti koliko je učinkovita. Na taj način može pregrupirati logistiku mnogo brže te povećati efikasnost svojih kampanja. U pozadini sustava se prikupljaju podaci o članovima Lego kluba, primarno ženama i djeci, te se ti podaci obrađuju kako bi se istražile njihove preference i potrošačke navike.

Koristi li Bisnode i sam te alate u svom poslovanju?
Da, naravno. Primjerice, u Njemačkoj smo tako kreirali mapu na kojoj su identificirani svi potencijalni kupci naših usluga. Na temelju toga je razrađena prodajna mreža i u konačnici smo došli do procjene da je tržišni potencijal za naše usluge tamo 320 milijuna eura.

Kako možete biti sigurni da su podaci, na temelju kojih rade ti semafori, grafovi i druga rješenja, točni?
Izvori se provjeravaju. Primjerice, u Hrvatskoj poslovne podatke kupujemo izravno od Financijske agencije kojoj su svi poslovni subjekti po zakonu dužni predati točne financijske podatke. Onda se ti podaci još fizički provjeravaju. U Njemačkoj imamo više od sto ljudi koji svakodnevno podatke provjeravaju još i telefonski.Primjerice, u slučaju globalne procjene prodajnog potencijala za Bayer mi smo skupljali poslovne podatke iz cijelog svijeta iz legalnih i provjerenih izvora i stvorili skladište podataka. Tome smo dodali podatke koje Bayer sam ima, i na temelju te, zajedničke baze, radili daljnju analitiku. Sve te izvore smo provjeravali.

Što štiti kompanije koje s vama podjele prodajne podatke?
Naš je posao u tom smislu sličan konzultantskom. Povjerenje je ključno, a mi ove godine slavimo 25 godina rada. Mislim da su to, kao i naše reference, razlog zašto nam kompanije vjeruju. K tome, kompanije imaju mnoštvo podataka i nisu svi podaci jednako povjerljivi. Primjerice, u nekim zemljama su se građevinske tvrtke suglasile da dijele između sebe informacije o plaćanjima. Ne dijele ništa više, ali te informacije da. Tako ostvaruju velike uštede, a mi im pružamo tu uslugu. Ključno je da tvrtke vide da im možemo ponuditi dodatnu vrijednost.   

Kreditni semafor i buduće usluge

Ako danas imamo kreditne semafore, kakve će usluge u vašoj industriji zahvaljujući big dati postojati za nekoliko godina?
S jedne strane, ići će se prema sve bogatijem grafičkom prikazu podataka u 3D-u i video simulacijama. Međutim, s druge strane, posebno u svakodnevnom poslovanju vjerujem da će ključne informacije biti sve jednostavnije. Jedno slovo ili pak boja na semaforu biti će konačan rezultat dok će se iza toga nalaziti enormna baza podataka koji se putem složenih procesa i algoritama prilagođavaju specifičnim potrebama određenog klijenta.

Znači, posao menadžera pretvorit će se u analizu različitih semafora?
Danas je dosta teško objasniti zašto bi netko trebao platiti 1000 eura mjesečno samo da može vidjeti koja je tvrtka označena kojim slovom. Međutim, uzmite u obzir da menadžeri u velikim kompanijama imaju sve manje vremena za donošenje odluke. Da vrlo često ne mogu detaljno iščitati što piše u izvještaju koji su dobili napisan na 22 stranice, a odluku i dalje moraju donijeti i to brzo te za nju snositi posljedice. Dakle, to je trend koji dolazi iz zapadne Europe.

Komentirajte prvi

New Report

Close