Do 2025. očekujemo 100 milijardi konekcija i osam milijardi pretplata na pametne telefone te povezivanje šest i pol milijarde ljudi na deset milijardi uređaja. Svijet se povezuje.
Mi u Huaweiju vjerujemo da je 'Bolje Povezan Svijet' dobra stvar, nešto čemu svi trebamo stremiti i ne čekati da nam padne u krilo." S obzirom na to da ovakva poslovna platforma dolazi iz Huaweija, vodećeg svjetskog pružatelja rješenja informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT), treba joj vjerovati svaku riječ. Kineski div zapošljava 170.000 ljudi, a svoja rješenja, proizvode i servise razvija u 170 zemalja diljem svijeta, poslužujući trećinu svjetske populacije, što je, prema tom kriteriju, čini najvećom telekomunikacijskom kompanijom na svijetu. A nije naodmet spomenuti i godišnji prihod od 46,5 milijarde dolara, ostvaren samo u protekloj godini.
Kubanke i engleska trava
Tijekom posjeta Pekingu, novinari iz srednje i istočne Europe dobili su rijetku priliku zaviriti u golemi kompleks koji spojem visoke tehnologije i barokne arhitekture ostavlja, diplomatski rečeno, snažan dojam. Stropovi nalikuju otvorenom, zvjezdanom nebu, dok ulašteni podovi podsjećaju na morsku površinu. Hodnici vode do manjih salona opremljenih skupocjenim stilskim namještajem, vitrinama s kubanskim cigarama, knjigama i enciklopedijama. A eksterijeri… to je posebna priča. Umjetno jezero sa slapovima, "engleski" podšišana trava, nekoliko vila u francuskom stilu (á la palača Versailles), ali i park s kopijama antičkih i renesansnih kipova otkriva nesuđenu profesiju osnivača tvrtke koji je, priča se, nesuđeni arhitekt.
U dvorani za prezentacije, direktori iz odjela za odnose s javnošću goste će povesti na "kratko putovanje do uspjeha", kako to zamišlja Huawei. Govoreći o "operaciji Europa", moglo se čuti kako Huawei usko surađuje s ključnim operaterima: British Telecom (BT), Deutsche Telekom (DT), Vodafone, France Telecom/Orange (FT), Telefónica O2, Telecom Italia… tek su neki od njih. No, u globalnim razmjetrima, doslovce svi mobilni i fiksni operateri na svijetu koriste barem poneko Huaweijevo tehničko rješenje, a najveći broj do sada podignutih LTE mreža u svijetu koristi infrastrukturu upravo ovog kineskog dobavljača.
Novi ponos
No, ponos kompanije trenutačno su novi nosivi uređaji, s kojima žele preuzeti vodeću poziciju u tom segmentu potrošačke elektronike, ponajviše Huawei Watch, prvi pametni sat tog kineskog proizvođača. Zaslon je moguće prilagoditi u 40 opcija, bilo da je riječ o klasičnom ili digitalnom satu, modulu za praćenje zdravstvenih pokazatelja: potrošenih kalorija, napravljenih koraka. Pogoni ga operativni sustav Android, pa u kombinaciji s mobilnim telefonom, korisnik može primati SMS-ove, e-mailove, funkcije kalendara, obavijesti o pozivima.
No, možda i najvažniji segment poslovanja za njih su razvojni centri u kojima se stvaraju tehnologije budućnosti te smartfoni i tableti koji osvajaju svijet omjerom cijene i kvalitete, jer iznimno važnim drže klesanje vlastitih kadrova pa je novopridošlim zaposlenicima, i onima koji će to tek postati, na raspolaganju i privatno sveučilište unutar tvrtke. A postanu li jedan od 170 tisuća zaposlenika u "obitelji", vlasnike vizit karte s prepoznatljivim logotipom u obliku crvenog lopoča, čekaju i dionice tvrtke. Budućnost, gledana unutar visokih zidova kineskog giganta, zajamčeno je svijetla.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu