Bez Optiminog pripajanja H-1, usluge bi njihovim korisnicima bile upitne

Autor: Tanja Ivančić/VL , 17. srpanj 2017. u 14:48
Foto: Petar Glebov / Pixsell

Članica Uprave Optima telekoma za tehniku, o situaciju na hrvatskom telekom tržištu, akviziciji H-1 telekoma, razvoju tehnologija i primjeni novih rješenja, te odnosu i podršci korisnicima.

Mirela Šešerko članica je Uprave Optima telekoma za tehniku, jedna od pokretačica ekspanzije ICT poslovanja na hrvatskom tržištu. Razgovarali smo o stanju na telekom tržištu, poziciji Optime i akvizicji H1 telekoma, te daljnjim planovima. 

Optima Telekom pod upravljanjem je HT-a, akvizirali ste H1, prilika za razvoj u relevantnog telekom igrača je tu, kako vidite Optimu na tržištu?

Optima je jedna od nekolicine tvrtki u Hrvatskoj koja je, nakon predstečajne nagodbe, ne samo opstala na tržištu, već je, uz redovno izvršavanje svih svojih obveza i bitno ojačala poziciju na tržištu. Upravljanje od HT-a omogućilo nam je stabilizaciju poslovanja, a preuzimanjem H1 Telekoma vidimo prostor za dodatno dugoročno povećanje vrijednosti kompanije. Optima i H1 su vrlo slične kompanije koje nude slične usluge. Upravo je zbog toga uočen značajan sinergijski potencijal koji će nam osigurati smanjenje troškova i povećanje poslovne efikasnosti. Kroz ovo pripajanje vidimo prostor za stvaranje jedne stabilne i snažne, tržišno relevantne tvrtke, koja će predstavljati kvalitetnu opciju za korisnike telekomunikacijskih usluga.

Samo pripajanje važno je i iz pozicije korisnika H1 usluga, koji će nastaviti neometano koristiti svoje usluge, a što bi bilo upitno da do akvizicije nije došlo. Nadalje, Optima će kroz razmjenu najboljih praksi i znanja s kolegama iz H1 nastaviti ulaganja kako bismo korisnicima omogućili najbolja rješenja i usluge, bez povećanja cijena. Nakon što se pripajanje provede i počnu koristiti svi sinergijski potencijali, vidimo stabilnu i jaku Optimu, što predstavlja dodatnu garanciju ispunjenja obveza iz predstečajne nagodbe obiju kompanija, ali i kao dobru priliku za povrat povjerenja investitora.

S obzirom na razvoj tehnologije, ali i želje korisnika, što Optimu čini različitom od konkurencije?

Područje gdje se Optima zasigurno diferencira od konkurencije jest korisnička podrška. Upravljanje zadovoljstvom korisnika sve je važniji segment svakog uspješnog telekom operatora. Ukoliko želimo zadržati postojeće i privući nove korisnike, nameće nam se potreba stalne prilagodbe novim okolnostima na tržištu, od stalne optimizacije usluga do podrobnog praćenja potreba i navika korisnika. S jednakom pažnjom odnosimo se prema novim kao i prema postojećim korisnicima i osluškujemo njihove potrebe, tako smo i prvi uveli vezu bez obveza. Iste se filozofije držimo i kada su u pitanju naši poslovni korisnici. Njegujući individualan pristup svakom korisniku, razvijamo jednostavna i prilagođena rješenja kojima korisnicima direktno olakšavamo poslovanje. Osim telekomunikacijskih usluga, u fokusu nam je i razvoj ICT segmenta. Tako smo zaokružili ponudu, a korisnicima možemo zadovoljiti sve njihove potrebe u sferi telekomunikacijskih i IT usluga.  

Dosad ste u karijeri bili uglavnom na visokim pozicijama u ICT segmentu. Koliko je Optima zagrabila u taj dio?

ICT sektor već je odavno prepoznat kao važan pokretač gospodarskog razvoja. Radi se o iznimno potentnom segmentu, a posebno kad se umrežava s ostalim segmentima, kao što su telekomunikacije. Koristeći dosadašnja znanja i iskustva u Optimi smo početkom 2016. pokrenuli razvoj ICT segmenta. Time smo dodatno proširili ponudu poslovnim korisnicima te uspostavili korisnički orijentiranu organizaciju kako bismo osigurali što lakše i efikasnije korištenje naših proizvoda, a time i omogućili bolje poslovanje korisnicima. Sada smo već debelo zagrabili na to tržište i ostvarujemo odlične rezultate. Sa svojim smo uslugama prisutni u mnogim hrvatskim tvrtkama, od malih i srednjih poduzeća, renomiranih tvrtki, prestižnih hotelskih lanaca do državnih ustanova. Njima je iznimno bitna apsolutno pouzdana usluga i podrška, a koje im Optima može osigurati.

Znači li to da ćete se posvetiti, kada se radi o ovom segmentu, više prema poslovnim korisnicima?

Jednako se fokusiramo i na privatne i na poslovne korisnike. Međutim, činjenica je da poslovni korisnici imaju znatno veće potrebe i zahtjeve u ICT segmentu od privatnih korisnika. Zbog toga je i naš fokus u ovom dijelu veći na poslovne korisnike i njihove potrebe. S renomiranim partnerima razvili smo čitav niz ICT usluga i rješenja kojima smo u mogućnosti podići poslovanje svakog poslovnog korisnika na višu razinu. Ponajviše vodimo računa da im troškovi korištenja takvih rješenja i tehnologija ne budu teret nego alat za unaprjeđenje poslovanja koji će im smanjiti poslovne rizike i stvoriti prostor za uštede i rast. U slučaju posebnih potreba korisnika, kreiraju se posebna ICT rješenja kako bi svi individualni zahtjevi bili zadovoljeni. Naši stručnjaci bave se i savjetovanjem, analizom poslovanja i postojeće infrastrukture. To nam je temelj za dizajn optimalnih rješenja koja razvijamo u suradnji s partnerima. Korisnicima, uz implementaciju rješenja, pružamo i besplatnu edukaciju i podršku 24 sata svaki dan. Takvim pristupom, angažman korisnika sveden je na minimum što mu omogućava da u potpunosti ostane posvećen svojoj primarnoj djelatnosti.

Kakav je omjer prihoda kad se govori o segmentu korisnika?

Iako smo izuzetno jaki u segmentu privatnih korisnika, mogu slobodno reći da smo i jedan od vodećih pružatelja usluga poslovnim korisnicima, a što dokazuju i tržišni udjeli Optima Telekoma, a više od 40 posto prihoda ostvaruje se iz poslovnog segmenta.

Prema nekim izborima vi ste među 50 najutjecajnijih žena ICT-a u Hrvatskoj. Kako gledate na položaj žena u IT-u?

Iz iskustva mogu reći da je položaj žena i muškaraca u IT-u jednak. Razlika je što je žena u cijeloj ICT industriji manje, iako se omjer svake godine sve više izjednačuje. Optima je dobar primjer jer je udio žena iznimno visok i na vodećim pozicijama i generalno. U Upravi je situacija ravnopravna, a i u čitavoj kompaniji je omjer gotovo jednak. U tehničkim odjelima je još uvijek veći udio muških kolega, više zbog razlika u preferencijama kod odabira zanimanja.      

 

Promjenom obrazovnog sustava do većeg IT kadra

S obzirom na da je u Hrvatskoj, ali i u kontekstu EU manjak stručnjaka za informatičke tehnologije, kako se u Optimi nosite s kadrom, odnosno koliki je vaš IT odjel?
Istina je da je potražnja za ICT stručnjacima izuzetno velika zbog iznimno velikih mogućnosti tehnologije i, samim time, vrlo brzog razvoja i širenja tehnoloških kompanija. Kako bi mogli zadovoljiti buduće potrebe tržišta za ICT stručnjacima, izuzetno je bitno raditi na bržem i većem stvaranju i razvoju ICT kadrova promjenom i osuvremenjivanjem obrazovnog sustava. Što se tiče Optiminog tima, sa zadovoljstvom mogu reći da u timu imamo vrhunske stručnjake. Imamo snažan tim i, unatoč izazovima na tržištu, vjerujem da će tako ostati i u budućnosti. Dinamična smo kompanija, rastemo i napredujemo, atmosfera je odlična.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close