Beskontaktne transakcije i elektronske oznake cijena

Autor: Josipa Ban /VLM , 20. svibanj 2013. u 22:01
Tehnologija će imati značajan utjecaj na maloprodajno poslovanje

Trgovine u budućnosti planiraju tehnološke novitete, ali i jačanje asrotimana kako bi imale zadovolnije kupce.

Razvoj tehnologija donosi mnoge promjene ne samo u načinu kako funkcioniramo već i u načinu na koji kupujemo. Trgovački lanci stoga su primorani sve više slušati potrebe i navike kupaca, ne bi li na vrijeme na njih mogli odgovoriti.

Iz Konzuma tako najavljuju da će uskoro uvesti mogućnost beskontaktnog plaćanja u svojim trgovinama, dok će dm proširiti svoj asortiman na lijekove. U Billi će, s druge strane, još veći naglasak staviti na tzv. svježe odjele i niske cijene. "Tehnologija će i u budućnosti imati značajan utjecaj na maloprodajno poslovanje", ističu iz Konzuma. Osim uvođenje niza novi tehnologija i inovativnih usluga u Konzumu idu i korak dalje. Ana Mitrović, voditeljica Ureda za odnose s javnošću Konzuma, tako najavljuje uvođenje beskontaktnog plaćanja u najveći trgovački lanac u Hrvatskoj. "U završnoj smo fazi provođenja pilot projekta u sklopu kojeg ćemo kupcima po prvi put omogućiti plaćanje putem beskontaktne transakcije", ističe Mitrović. 

Kupci i promjene
Osim toga, navodi, u Konzumu očekuju da će i u budućnosti različite tehnologije, poput touch screena, elektronske oznake cijena na policama i sličnih, utjecati na razvoj maloprodaje. Maloprodaja će se morati prilagoditi i pametnim telefonima čiji će razvoj uvelike utjecati na navike kupaca i njihovu komunikaciju s trgovcima. "Kupci u Hrvatskoj aktivno sudjeluju u svim tehnološkim promjenama koje se događaju u trgovini i rado prihvaćaju nove usluge i tehnologije koje im garantiraju uštedu vremena i novca ili stvaranje dodatne vrijednosti", obrazlažu iz Konzuma svoju orijentaciju na najnovija tehnološka rješenja u maloprodaji. Svježi odjeli, niske cijene i ljubazni zaposlenici, kratkoročna je i dugoročna orijentacija Bille. "Billa supermarketi u budućnosti će nastaviti s orijentacijom čiji je naglasak na tzv. svježim odjelima, poput odjela voća i povrća, svježeg mesa, kruha i peciva, mlijeka i mliječnih proizvoda te svježe pripremljenih toplih i hladnih jela", ističe Velimir Smetko, rukovoditelj marketinga Bille. Usto, važno mjesto igrat će zaposlenici i njihov kontakt s kupcima. Dodatni naglasak, dodaje, stavljat će se na iznimno niske cijene kvalitetnih i svježih proizvod.

Prema njegovom mišljenju, najveća promjena u posljednje dvije godine dogodila se kod kupovnih navika kupaca. "Definitivno se kupuje mnogo racionalnije, u kupovinu se odlazi češće i obavljaju se manje trgovine", ističe Smetko i objašnjava da je očita tendencija kupovanja akcijskih proizvoda i privatnih robnih marki. "Prodaja naše robne marke Clever u stalnom je porastu te kontinuirano uvodimo nove proizvode u sve grupe prehrambenih i neprehrambenih proizvoda", ističe Smetko dodajući da se može očekivati i veća ponuda proizvoda njihove robne marke Clever. Iako iz Konzuma najavljuju uvođenje najnovije generacije plaćanja, ono beskontaktno, u Billi su nešto konzervativnijih nadzora. Smetko tako za primjer daje plaćanje karticama koje, iako omiljeno, nije istisnulo plaćanje gotovinom. Slična je priča i sa samoposlužnim blagajnama koje će, ističe, sigurno biti prisutne u supermarketima, ali zasigurno neće u potpunosti istisnuti sadašnje blagajne i ljude koji na njima rade. "Ono što se u našem poslovanju pokazalo kao bolje rješenje od samoposlužnih blagajni jest uvođenje brzih blagajni koje kupcima omogućuju brzo i jednostavno obavljanje manjih kupovina bez čekanja", ističe Smetko. U najvećem lancu drogerija u Hrvatskoj, dm-u, u budućnosti možemo očekivati prodaju lijekova, najavljuje Gordana Picek, članica Uprave dm-a za nabavu, marketing i odnose s javnošću. "Uz edukaciju djelatnika koju smatramo ključnom za uspješno poslovanje, dugoročna strategija dm-a uključuje širenje asortimana i ponude bezreceptnih lijekova", ističe Picek. S obzirom na takve planove, navodi, može se predvidjeti da će u prosjeku dm-ove trgovine u budućnosti imati veću površinu. 

Odnos prema brendu
Što se tiče promjena u plaćanju, Picek navodi da iako dm-u u tom pogledu slijedi tehnološke trendove, zaposlenici ostaju nezamjenjivi. "Ugled u Hrvatskoj dm je izgradio na ljubaznoj i kvalitetnoj usluzi za koju smatramo da će u budućnosti postati još važnija", naglašava. Navodi i da, iako se kupovne navike sporo mijenjaju, brzo se mijenja odnos kupaca prema brendu. "Odnos kupca prema brendu više se ne svodi na kupovinu proizvoda bez povratne informacije o samom iskustvu. Danas kupci žele na brend i na iskustvo kupovine utjecati vlastitim komentarima, žele da se njihove ideje uzmu u obzir i da usluga bude kreirana u skladu s njihovim željama. Prošla su vremena kada je plaćanje proizvoda i odlazak iz prodavaonice bio kraj interakcije kupca i trgovačkih lanaca. U dm-u smatramo da je upravo usklađivanje djelatnosti s povratnim informacijama kupaca ključ uspješnog poslovanja trgovačkih lanaca budućnosti", ističe Picek.

Internet trgovina

Online kupovina neće zamijeniti prodavače u trgovinama

Internet prodaja sve je važnija u poslovanju Konzuma. Ana Mitrović tako navodi da Konzumova Internet prodavaonica bilježi intenzivan razvoj s više od 67 tisuća redovnih korisnika. "Od uvođenja internetske prodaje bilježimo konstantni porast broja korisnika budući da sve veći broj ljudi prepoznaje pogodnosti ovakvog načina kupnje. Usto, korisnicima Konzumove Internet prodavaonice u četiri najveća hrvatska grada omogućena je i dostava. S druge strane, i u dm-u i u Billi još uvijek stavljaju veliki naglasak na kontakt između kupaca i djelatnika. Velimir Smetko iz Bille tako ističe da iako internet trgovina egzistira, kod hrvatskih kupaca još uvijek nije zaživjela u potpunosti. "Analizama ponašanja kupaca možemo ustanoviti da hrvatski kupac, naročito kada se radi o kupovini prehrambenih proizvoda, želi vidjeti i procijeniti proizvod, kao i prostor u kojem se proizvodi nude", objašnjava. Naglasak na interakciji s kupcima stavljaju i u dm-u, iako navode da će internetska prodaja ojačati ugled dm-a kao tvrtke koja odgovara na potrebe kupaca. Gordana Picek iz dm-a tako ističe da će putem online trgovine izaći u susret kupcima ponudom proizvoda koji su prikladni za prodaju putem interneta, dok će kod proizvoda poput dekorativne kozmetike i parfema za koje kupci najčešće traže savjete dm-ovi zaposlenici ostati nezamjenjiv dio poslovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close