Autobusi bez vozača više nisu senzacija na cestama

Autor: Borivoje Dokler , 09. rujan 2018. u 22:00
Ulicama Dublina testnu će rutu odraditi autonomni mini-bus EZ10/Easymile

Tradicionalni modeli putničkog prijevoza inkorporirati će čitav niz novih opcija, uključujući i autonomne vožnje na zahtjev.

U okviru programa projekta Smart Docklands, kojeg organizira Gradsko vijeće Dublina (DCC), stanovnici glavnog grada Irske imat će prvi put priliku isprobati vožnju autobusom bez vozača.

Predviđena je vožnja dužine jednog kilometara, od dublinskog kongresnog centra do dvorane 3Arena, tijekom koje će se autobus zaustaviti na četiri stanice. Besplatne vožnje predviđene su za 21. i 22. rujna, što se poklapa s Europskim tjednom mobilnosti. Autonomni autobus EZ10, francuske tvrtke EasyMile sa središtem u Toulouseu, ima potpuno električni pogon i može primiti do 15 putnika. Govoreći o projektu Smart Docklands, izvršni direktor DCC-a, Owen Keegan istaknuo je da brzi razvoj tehnologije osigurava širok spektar inovativnih održivih prometnih rješenja.

 

20 km/h

maksimalna je brzina autobusa u automatskom modu vožnje

"Tradicionalni modeli putničkog prijevoza proširit će se i inkorporirati čitav niz novih opcija, uključujući korištenje sustava javnih bicikala, električnih skutera i autonomne vožnje na zahtjev, kao što je EZ10", rekao je Keegan. Da vožnja autobusa bez vozača nije daleka budućnost, potvrđuju i vijesti iz Austrije. Vozni park bečkog poduzeća za javni prijevoz od nedavno je bogatiji za dva nova autonomna mini-busa na električni pogon. Testiranje koje je tijekom nekoliko posljednjih mjeseci provedeno u novoizgrađenoj gradskoj četvrti Aspern uspješno je završeno, pa se planira da nova autobusna linija u promet bude puštena početkom 2019. godine.

U svakom će autobusu ipak biti i jedan djelatnik bečkog javnog prijevoznika Wiener Linien. Osim razvoja senzorike, potrebno je još prilagoditi i zakonski okvir te osigurati prihvaćanje ovakvog načina transporta od strane putnika. U proizvodnju dvaju autonomnih autobusa koji mogu zaprimiti do 11 putnika uloženo je 1,5 milijuna eura. 

Autobus se u automatskom modu može kretati brzinom od 20 km/h, a njegovo maksimalno vrijeme rada iznosi 9 sati. Projekt je financiralo austrijsko ministarstvo prometa, a njegov je nositelj bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien. U projekt su uključeni i Austrijski tehnološki institut AIT (Austrian Institute of Technologie), Kuratorij za sigurnost u prometu KFV (Kuratorium für Verkehrssicherheit), Organizacija za kontrolu kvalitete TÜV Austria, Siemens AG Österreich te francuski proizvođač autobusa Navya.

Komentirajte prvi

New Report

Close