Analiziraj ovo: kratki vodič kroz Google Analytics

Autor: Sponzorirani članak , 25. rujan 2014. u 16:36
Slika je preuzeta s portala kakonaweb.tportal.hr

Saznajte tko posjećuje vašu stranicu, što traži i koliko dugo ostaje te svoje nedostatke pretvorite u prednosti.

Imati web stranicu bez Google Analyticsa je kao tapkanje u mraku – ako ste naučili zašto vam treba Analytics i kako ga postaviti, sigurno vam se zavrtjelo u glavi nakon što ste pogledali izbornik, brojke i pokušali nešto zaključiti.

A Google Analytics je, ponovimo, jedan od osnovnih alata koji vam treba kako biste analizirali uspješnost svojih marketinških aktivnosti na internetu i, konačno, povećali broj posjetitelja ili kupaca na svojoj web stranici. Da, lako se izgubiti u Analyticsu, čak i naprednijim korisnicima. Analitičar podataka postalo je zasebno zanimanje i vjerojatno ćete se morati obratiti stručnjaku kako biste izvukli maksimum od podataka koje vam daje Analytics, ali postoji nekoliko osnovnih brojki koje biste morali znati pročitati i razumjeti što znače. Za početak, upoznajte glavni izbornik i najvažnije kategorije za početnike i što one znače:

1.Real Time

Prikazuje podatke za vašu stranicu u stvarnom vremenu. Možete vidjeti koliko je posjetitelja trenutno na vašoj web stranici, što pregledavaju i odakle su došli. Osim ako niste portal koji objavljuje više desetaka vijesti dnevno, ovaj dio ne morate gledati redovito. Međutim, dobro dođe u trenutku kad „pustite“ neku kampanju, pošaljete objavu za medije ili imate neku „bombastičnu“ objavu na društvenim mrežama pa zadovoljno gledate kako broj posjetitelja raste iz minute u minutu.

2. Audience

U ovom se izborniku morate malo dulje zadržati jer on će vam reći, kako i engleski naziv kaže, tko je vaša publika i koliko je ima. Već u samo pregledu (Audience -> Overview) dobit ćete puno korisnih podataka – koliko je vaša web stranica u određenom vremenskom razdoblju imala korisnika(Users), koliko su oni pregledali stranica (Pageviews), koliko su prosječno stranicu pregledali po posjeti (Pages/Session), koliko je posjeta prosječno trajala (Avg. Session Duration) i koliki postotak posjetitelja se „odbio“, odnosno došao, pogledao samo jednu stranicu i otišao (Bounce Rate). Visoki Bounce Rate obično znači da morate nešto mijenjati kako biste zainteresirali posjetitelje da dalje surfaju po vašim web stranicama (možda je navigacija nelogična, možda im ne nudite dodatni sadržaj…). Pogledajte koliko ste imali novih posjetitelja (New Visitors), a koliko ih je onih koji se vraćaju (Returning Visitors) – ako imate webshop, onima koji su redoviti možete, primjerice, ponuditi posebne popuste. U podizborniku Mobile pogledajte s kakvih uređaja dolaze vaši posjetitelji – ako dosta njih dolazi s pametnih telefona i tableta, a stranica vam nije prilagođena za pregledavanje na manjim ekranima, možda baš to objašnjava onaj visoki bounce rate.

Više provjerite na Kako Na Web blogu.

New Report

Close