Zračne luke u Nici i Lyonu žele ulagači s tri kontinenta

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 09. rujan 2015. u 14:43
Zračna luka u Nici ukupno vrijedi 1,5 milijardi eura

Među zainteresiranim ulagačima spominje se i australski Macquarie, jedan od ponuđača za hrvatske autoceste.

Dvije francuske zračne luke, Côte d'Azur u Nici te Saint-Exupéry u Lyonu, privukle su zanimanje cijelog niza investitora, a među njima je i nesuđeni koncesionar hrvatskih autocesta.

Francuska vlada prodaje 60 posto udjela u dvjema najprometnijim francuskim zračnim lukama što investitorima nudi relativno stabilne prihode u sektoru koji je, prema podacima Svjetske banke, prošle godine povećao broj putnika za pet posto – na 3,21 milijardu. Aerodrom u Nici ponešto je atraktivniji u odnosu na onaj u Lyonu, s obzirom na svoju veličinu, profit i popularnije rute. Ova zračna luka na francuskoj rivijeri ukupno vrijedi najmanje 1,5 milijardu eura, dok se vrijednost aerodroma u Lyonu procjenjuje na oko 900 milijuna eura.

Bankari upozoravaju da bi aerodromi u Nici i Lyonu mogli vrijediti 15 do 20 puta svoje godišnje dobiti (EBITDA), koja je procjenjena na oko 100 milijuna, odnosno 60 milijuna eura. Između zainteresiranih strana koje će u kupnji morati sudjelovati s najmanje 900 milijuna eura, odnosno 540 milijuna, kako bi akvizirali većinski udio, spominju se australska investicijska grupa Macquarie, poznata kao jedan od ponuđača za upravljanje hrvatskim autocestama.

Prema tvrdnjama upućenih izvora Reutersa, tu je još London City Airport s Global Infrastructure Partnersom (GIP), te Industry Funds Management koji već posjeduju udio u bečkoj i manchesterskoj zračnoj luci. Rimski operator – Atlantia – za Reuters je potvrdio interes za zračnu luku u Nici. Osim njih, spominju se i španjolska grupacija Ferrovial i zračni operator AENA, kao i Singapore Airport te Malaysia Airport.  Izvori su otkrili kako i strani ulagači vide priliku u zračnoj luci u Nici, navodeći Abu Dhabi Investment Authority (ADIA), singapurski GIC i Kuvajtski mirovinski fond.

Ranije su francuski infrastrukturni fond Cube i Geneva Airport pokazivali interes za Lyon, pri čemu bi sporazum s Geneva Airportom mogao biti osujećen bojazni da će švicarska tvrtka zadržati visokokvalitetne rute, dok će Lyonu prebaciti one manje atraktivne i s nižim profitom.

Komentirajte prvi

New Report

Close