Znate li kolika je razlika između deklariranog i stvarnog dometa električnih automobila?

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Istraživanje je pokazalo kako standardni Teslin Model 3 ima značajno manji doseg od onoga deklariranog.

Uz obećanje da će biti bolji od bilo kojeg konkurenta, ali i uz činjenicu da su neki kupci na isporuku čekali više od dvije godine od trenutak kada su dali polog, Teslin Model 3 postao je najiščekivaniji električni automobil. No, koliko je zapravo u svemu tome bilo istine?

Magazin What Car? napravio je vlastiti test čiji je cilj vidjeti koliki je stvarni domet električnih automobila u realnim uvjetima. Naime, službeni domet automobila dobiven je u laboratorijskim uvjetima korištenjem WLTP standarda, prenosi Večernji list.

Istraživanje je pokazalo kako standardni Teslin Model 3 ima značajno manji doseg od onoga deklariranog. U Teslinoj brošuri za model koji se prodaje u Velikoj Britaniji navedeno je da je doseg 408 kilometra, no na testu je prošao 315 kilometar. Razlika je još i veća u skupljoj varijanti Teslina Modela 3 koji se prodaje za gotovo 50 tisuća funti. 

Skuplja varijanta reklamirana je da je u stanju u jednom punjenju postići 529 kilometra, međutim istraživanje What Car? pokazalo je kako u realnim uvjetima auto može postići samo 384 kilometra, što je 27 posto manje od obećanog. 

Iako su ti rezultati razočaravajući za sve one koji su kupiti Model 3, testovi su pokazali kako to nije anomalija s obzirom na druge električne automobile. 

Na primjer, Volkswagenov e-Golf tvrdi kako u jednom punjenju može postići 300 kilometra prije novog punjenja, međutim pokazalo se kako može postići 188 kilometara. 

Slična situacija je i kod drugih proizvođača električnih automobila. Najmanju razliku postigao je Hyundai Kona Elecric koji obećaje domet od 449 kilometra, a pokazalo se kako mu je realni domet 416 kilometara. 

BMW-ov i3 ima deklariranih 310 kilometara, no prema njihovom testu to je zapravo 15% manje, oko 265 kilometara. Nissanov popularni model Leaf ima deklariranih 270 kilometara, a na testu je prošao oko 205 kilometara.

Renault Zoe imao je 22% manji doseg od deklariranog što znači da je umjesto 300 kilometara prošao 234. Velika razlika je i kod Hyundaijevog modela Ioniq koji je imao 33% manji doseg od deklariranog. Na testu je prošao 188 umjesto 280 kilometara.

Britanska podružnica Tesle komentirala je rezultate testova ustvrdivši kako oni koriste rezultate dosega koji se temelje prema WLTP standardima. 

- Stvarni doseg automobila će varirati ovisno o konfiguraciji vozila, starosti i stanju baterije, načinu vožnje i uvjetima u kojima se vozi. WLTP standard može biti koristan tijekom usporedbe električnih vozila, izjavila je britanska podružnica Tesle. 

Komentari (2)
  • PersJesus
    PersJesus 18:42 29.8.2019.

    dxdy_photo


    to je isto kao i prosječna potrošnja. Nikad nije kao tvornička
    Bez veze. Trebalo bi točno propisati realne testne uvjete kako bi se dobili objektivni rezultati.
  • dxdy_photo
    dxdy_photo 12:38 29.8.2019.

    to je isto kao i prosječna potrošnja. Nikad nije kao tvornička

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve