Za gradnju koridora 500 ili 800 milijuna eura?

Autor: Poslovni dnevnik , 01. srpanj 2019. u 12:55
Vlada će se zadužiti u inozemstvu, a autocesta bi trebala biti završena za 2,5 godine/Marijan Sušenj/PIXSELL

U srpskoj javnosti, pa i u parlamentu, pojavile su se tvrdnje da su Kinezi tražili 500 mil. eura, a američki Bechtel, s kojim je potpisan memorandum, 800 mil. eura.

Gradnja Moravskog koridora, 110 kilometara duge autoceste koja će spojiti gradove srednje Srbije, trebala bi početi sredinom srpnja.

Da bi bila završena u sljedeće dvije i pol godine, kako najavljuje Ministarstvo prometa, pred zastupnicima Skupštine je Prijedlog zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi njegove realizacije, pišu Večernje novosti.

Izbor strateškog partnera
Zakon najavljuje da će se država za taj projekt zadužiti na međunarodnom tržištu, a u obrazloženju stoji iznos od 800 milijuna eura.

Prema zakonu, srpska vlada će, na prijedlog radne grupe, izabrati strateškog partnera, te će kao financijer s partnerom potpisati ugovor o projektiranju i izvođenju radova. Zorana Mihajlović, ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture, još u listopadu 2018. potpisala je Memorandum o razumijevanju i suradnji s američkom kompanijom Bechtel. O tome se vodila rasprava u srpskom parlamentu. Oporbeni zastupnici su pitali zašto je vrijednost projekta sa 500 milijuna eura, koliko se spominjalo prije nekoliko godina, porasla na 800 milijuna eura.

 

110 km

duga je autocesta koja će spajati gradove srednje Srbije

Zastupnica SRS-a Vjerica Radeta je rekla da nije raspisan natječaj za gradnju, a da će ga graditi Amerikanci za 800 milijuna eura, umesto kineske kompanije za 500 milijuna eura. Ministrica Mihajlović je odgovorila da nitko ništa nije ukrao, da ne postoji ugovor s američkom kompanijom o izgradnji već samo memorandum. Kako je rekla, ne postoji niti jedan dokument u kojem piše da Moravski koridor stoji 500 milijuna eura.

Vaza za 500.000 stanovnika
"Moravski koridor je važan jer povezuje oko pola milijuna stanovnika. Ovo je zahtjevan projekt. Nije samo autocesta, njime se regulira rijeka Morava i sve njene pritoke i gradi se se telekomunikacijski koridor", objasnila je Mihajlović.

Prijedlog zakona predviđa da vlasnik zemljišta prilikom izvlaštenja ima pravo na naknadu koja neće biti manja od tržišne vrijednosti. Ako se na zemljištu nalazi bespravni objekt, izvlaštenje se dogovara s vlasnikom zemljišta, a vlasnik nelegalnog objekta ima pravo na naknadu u visini građevinske vrijednosti. Država obećava da se na uvoz dobara koja će se koristiti za Moravski koridor neće naplaćivati carine, a moguće je i oslobađanje od PDV-a, kroz porezni zakon. 

Komentirajte prvi

New Report

Close