Yamaha za Europu razvija novog konkurenta Smartu

Autor: Tomislav Pili , 19. ožujak 2015. u 15:17
Europsko tržište malih automobila nema mnogo prostora za rast/FOTOLIA

Drugi najveći proizvođač motocikala na svijetu tržišnu priliku vidi u sve strožim europskim normama o čistoći ispuha.

Po treći puta u svojoj povijesti, drugi najveći svjetski proizvođač motocikala, japanska Yamaha, planira ući u automobilski segment.

Prema navodima britanskog Financial Timesa, Yamaha je angažirala Gordona Murraya, bivšeg dizajnera bolida Formule 1, kako bi razvio mali gradski dvosjed namijenjen europskom tržištu. Automobili bi tako bio izravan konkurent Daimlerovom Smartu te malim gradskim vozilima francuskog Renaulta te japanske Toyote. Na ulicama europskih gradova automobil bi se mogao naći najranije 2019. godine. Izvršni direktor kompanije Hiroyuki Yanagi u razgovoru za britanski medij je izjavio kako je u Europi povećana potražnja za malim automobilima koji troše malo goriva, posebno u kontekstu sve strožih normi čistoće ispuha.

 

1,1mil.

malih automobila prodano je lani u Europskoj uniji

Upravo su stroge europske norme razlog zašto Yamaha planira lansirati svoj automobilčić na "starom kontinentu". "Mislim da imamo šansu uhvatiti dio tog novog tržišta koje se razvija u Europi", kaže Yanagi. Međutim, prognoze baš i ne idu u prilog toj tezi. Prema procjenama konzultantske kuće IHS Automotive, prodaja malih automobila u državama Europske unije porast će s prošlogodišnjih 1,1 milijuna vozila na svega 1,24 milijuna do 2020. godine. Inače, Yamaha je do sada dva puta pokušala ući u automobilski biznis. Oba puta bezuspješno.

 

1,24mil.

malih vozila bit će prodano 2020., procjenjuje IHS

Tako je krajem 60-ih godina zajedno s Toyotom razvila sportski automobil 2000 GT, poznat po pojavljivanju u filmu o Jamesu Bondu "Samo dvaput se živi". No, prodaja tog, iako atraktivnog automobila, nikada nije zaživjela jer je bio preskup za tadašnje standarde. Drugi pokušaj dogodio se ranih 90-ih kada Yamaha predstavlja OX 99-11, radikalni jednosjed s prilagođenim Yamahinim motorom korištenim u bolidima Formule 1 te vrtoglavom cijenom od 800.000 dolara. U Yamahi su tada vjerojatno shvatili da je neuspjeh tog vozila zagarantiran, pa nikada nije ni pušten u prodaju.

Komentirajte prvi

New Report

Close