Ultrabrzim e-punionicama Europljani hvataju Teslu

Mercedes je ovih dana prestigao BMW kao najveći proizvođač luksuznih auta, a želi i primat u e-sektoru/REUTERS Mercedes je ovih dana prestigao BMW kao najveći proizvođač luksuznih auta, a želi i primat u e-sektoru/REUTERS

Širenje ultrabrzih punionica od 350 kW doprinijelo bi i većoj potražnji za elektro-automobilima i povećalo i prihode proizvođačima.

Diljem Europske unije postavljeno je oko 72.000 javnih punionica za električna vozila, a svatko tko ih je koristio reći će da "tankanje" baterija može biti i brže, neovisno o tome je li riječ o "običnim" ili tzv. brzim punionicama, uvijek je napajanje trajalo predugo.

Zato su najveći europski proizvođači BMW, Volkswagen, Ford i Daimler kao najistaknutiji, odlučili staviti glave skup i razviti mrežu zaista brzih punionica, kako bi odgovorili na rastuću potražnju za elektrovozilima i suprotstavili se i američkoj Tesli, čije specifične punionice udovoljavaju samo njenim modelima vozila. "Cilj je za početak instalirati barem 400 punionica nove generacije, s kojih bi se električno vozilo dalo napuniti u samo nekoliko minuta, a ne sati. Svaka bi koštala oko 200.000 eura", objašnjenje je izvora koji je planove odao Reutersu.

Kraće vrijee punjenja donosi i više novca, jer proizvođači vjeruju da će mreža nove generacije olakšati i potrošačima odluku o kupnji e-vozila, koja će se više kupovati, što u konačnici dovodi i većim prihoda u tom sektoru. Zasad je udio e-vozila na europskom tržištu manji od 2 posto, registrirano ih je u 2016. oko 300.000 komada. Razvoj novoga sustava punionica će uključiti i energetske i strojarske stručnjake, poput njemačkog Siemensa i Innogyja i portugalskog Efaceca, da bi se dobile punionice snage 350 kilovata, odnosno triput jače od postojećih Teslinih. "Ovo je zajednički međusektorski napor koji treba rezultirati kvalitetnom infrastrukturom", govore stručnjaci, dok iz Daimlera poručuju kako će zahvaljujući novim punionicama lakše do 2025. doseći zadani cilj od 15-25 postotnog udjela električnih automobila u ukupnoj Mercedesovoj prodaji.

Elon Musk, šef američkog Tesla Motorsa, oglasio se twittom kako i takve punionice od 350 kW predstavljaju "dječju igru" prema njegovima. Analitičari tvrde da Tesla nema rivala već je neovisan sa svojim sustavom punjenja (nedavno je proradila njegova, najveća svjetska punionica baterija u SAD-u, op.a.), no, Europljani ga zbog toga i žele sustići, što pokušavaju s novom generacijom. Inače, prema podacima Međunarodne energetske agencije, od 72.000 punionica u Europi, oko 5800 ih se smatra brzima, snage 43 kW i više. One Tesline su od 120 kW i treba im pola sata da napune auto strujom da bi vozio 270 kilometara.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!