U Ženevi najprivlačniji mali automobili

Autor: Ante Pavić , 09. ožujak 2014. u 22:00
Na poznatom sajmu nije nedostajalo luksuznih automobila/REUTERS

Analitičari očekuju da će upravo prodaja malih automobila poput Renaultovog Twinga ili Toyotinog Ayga ove godine narasti za čak za petinu.

Mali automobili nove su zvijezde na poznatom sajmu automobila u Ženevi.

Prodaja modela poput Renaultovog Twinga ili Toyotinog Ayga, pišu Finance, ove godine bi trebala narasti za petinu. Rast prodaje malih automobila tumači se, osim manjom, a time i pristupačnijom cijenama za većinu građana pogođenih recesijom i lakšom mogućnosti proizvođača da upravo na malim automobilima dostignu smanjenje ispušnih plinova na razine koje će u EU važiti 2015 godine. Te godine će norma iznositi maksimalnih 130 grama ugljičnog diokisda po kilometru, dok bi se 2012. godine granica trebala spustiti na 95 grama po kilometru. Stoga su svi skloni zaključku da će se ove godine prodati 1,3 milijuna malih automobila u svijetu. Na ovogodišnjem sajmu sudjelovalo je 250 izlagača iz 30 zemalja, među kojima su sve značajni svjetski proizvođači automobila.

 

35mlrd.

dolara procijenjena je vrijednost Toyotina brenda

Prethodno je najavljeno 146 svjetskih i europskih premijera, među kojima su spomenuti novi modeli Twinga, Ayga te Citroenovog C1. Ove godine bi trebala započeti i serijska proizvodnja modela Edison, koji je najavljen kao nasljednik modela Smart čije bi plastične dijelove trebala proizvoditi hrvatska tvornica AD Plastik. U pozadini ženevskog sajma proglašeni su najvredniji automobilski brendovi na svijetu. Lista tvrtke Brand Finance pokazala je da je japanska Toyota i dalje na prvom mjestu najvrednijih automobilskih brendova.

Na drugom mjestu smjestio se BMW, dok se Toyotin najveći konkurent Volkswagen koji u sljedećih nekoliko godina želi zauzeti prvo mjesto, učvrstio na trećem mjestu. Toyotin brend, prema Brand Financeu, vrijedi 35 milijardi dolara, BMW-ov 29 milijardi, a Volkswagenov 27,1 milijardu dolara. Na četvrom mjestu smjestio se Mercedes, a na petom Honda čija je procijenjena vrijednost brenda 22,2 milijarde dolara. Toyota je u 2013. godini prodala 9,9 milijuna vozila, što je dva posto više nego godini ranije. Stoga analitičari predviđaju da će japanski proizvođač ove godine postati prvi kojemu je u jednoj godini uspjelo prodati preko 10 milijuna automobila. 

Tržiše se oporavlja

Raste prodaje u Velikoj Britaniji

Prodaja automobila u Velikoj Britaniji u veljači je porasla više od tri posto te je u tom mjesecu na području Britanije prodano 67.736 automobila. Ukupna prodaja automobila u prva dva mjeseca ove godine narasla je 6,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Najprodavaniji automobil u veljači bio je Ford Fiesta kojih se prodalo ukupno 4.415 komada, a slijede ga Vauxhallovi (Opelovi)modeli Astra i Corsa iza kojih dolazi Ford Focus te Volkswagenovi modeli.

Komentirajte prvi

New Report

Close