Na jednoj adresi registrirano je 100 tvrtki, a radnike plaćaju u gotovini

Autor: Poslovni dnevnik , 18. travanj 2019. u 14:31
Sloveniji nedostaje vozača, zato ih traže u zemljama regije/FOTO

400 prijevozničkih kompanija iz zemalja bivše SFRJ.

Slovenski prijevoznici upozoravaju na tzv. slamnate tvrtke iz zemalja bivše Jugoslavije koja se u posljednje vrijeme osnivaju u toj zemlji, a koje kako tvrde predstavljaju nelojalnu konkurenciju. 

"Crveni alarm zvoni u našoj industriji", rekao je Peter Pišek, predsjednik Odjela za promet pri Obrtničko-poduzetničkoj komori Slovenije (OZS). 

Nijemci zapošljavaju brže
Problema je mnogo, ali je Pišek istaknuo da je nelojalna konkurencija ključno pitanje.  "U području cestovnog prometa prošle godine osnovano je 400 tvrtki, uglavnom stranih, jer je u Sloveniji lako osnovati kompaniju. Ti prijevoznici onda bacaju loše svjetlo u Evropi na cjelokupnu slovensku konkurenciju", rekao je Pišek za RTV Slovenije. Te "slamnate" tvrtke, tvrdi on, imaju zaposlenike iz bivših republika SFRJ. 

"U jednom od poštanskih sandučića poštu prima 100 kompanija, što nije normalno, a kada pozovemo odgovorne da provjere ove tvrtke, dobijamo odgovor da su oni kadrovski potkapacitirani". Pišek je istaknuo da su prije dvije godine, uz predstavnike ministarstava, donesene zakonske promjene kako bi se uskladila jednostavna registracija tvrtki, ali na kraju nije bilo promjena. Prijevoznik Boštjan Rojko kaže da postoje velike poteškoće u zapošljavanju stranaca. 

 

2 mjeseca

traje postupak licenciranja vozača za prijevozničke tvrtke u Sloveniji

"Problem se ogleda u sporazumu s BiH, budući da su ti postupci vrlo dugi." Rojko je objasnio kako u Sloveniji nema dovoljno ljudi za obavljanje prijevozničkog posla. Nakon sporazuma s BiH, proces licenciranja traje dva mjeseca.  "U Njemačkoj je moguće zaposliti vozača u tjedan dana," kaže on, dodajući da je problem u "slamnatim" tvrtkama koje dovode u zabludu radnike i nude im različite stvari. "Te tvrtke iz inozemstva također radnike plaćaju u gotovini, što nije slučaj kod nas jer poslujemo u skladu s propisima." Rojko je dodao da je istovremeno problem i nedostatak nadzora nad zapošljavanjem radnika.

U praksi postoje slučajevi u kojima se radnici nekontrolirano zapošljavaju u "slamnatim" tvrtkama."Radnik je zaposlen u verificiranoj tvrtki, a zatim odlazi s fiktivnim otkazom na zavod i zaposli se u tim slamnatim poduzećima, dok verificirani poslodavac mora proći kroz postupak odjave."  U ime prijevoznika putnika, Peter Mirt je rekao da je problem također nelojalna konkurencija. "U međunarodnim odnosima zemlje bi trebale osigurati proporcionalan prijevoz. Sada su tvrtke iz republika bivše Jugoslavije registrirane u našoj zemlji, a naše tvrtke su prisiljene napustiti te linije." Mirt je istaknuo da je problem i granična kontrola, gdje je infrastruktura neregulirana.

Ograničavaju strance
Govorio je i o javnom prijevozu putnika, u kojem, kako kaže, Slovenija nema strategiju. "Bilo je ideja o zajedničkoj karti, ali sve se opet zaustavilo."  Mirt je također istaknuo da su uzaludno čekali natječaj za koncesionare. Postojeći sustav je neprijateljski prema malom prijevozniku, koji također mora platiti troškove dvostruku opremu, budući da zakon propisuje da moraju koristiti stare uređaje prije uvođenja integrirane karte, kao i novu za provjeru karte.

  "Ne želimo nešto što je nemoguće, ali nudimo rješenja jer želimo poboljšati suživot sa svim građanima i putnicima", kaže Mirt. Prema njegovim riječima, u Europi sve zemlje štite svoje prijevoznike i ograničavaju strance. "Međutim, s nama je upravo suprotno, jer vidimo da je zemlja sve više opterećena inozemnim prijevoznicima", rekao je Mirt. 

Komentirajte prvi

New Report

Close