U Kragujevcu novi model Fiata ili vozilo drugog proizvođača

I papa Franjo vozio se u Fiatu 500L u Washingtonu tijekom nedavnog posjeta Americi/I. Kralj/PIXSELL I papa Franjo vozio se u Fiatu 500L u Washingtonu tijekom nedavnog posjeta Americi/I. Kralj/PIXSELL

U Moskvi Vučić pristao na uvoz ruskih vozila u zamjenu za izvoz kontingenta Fiata 500L na rusko tržište.

Jedan od razloga aktualnog posjeta Moskvi srpskog političko-gospodarskog izaslanstva, u kojem su predstavnici 120 poduzeća, na čelu s premijerom Aleksandrom Vučićem, jest to što još nije započelo realiziranje jednog od strateških izvoznih poslova, prodaja Fiata 500L iz kragujevačke tvornice FCA Srbija na ruskom tržištu.

Obećanje o boljim gospodarskim odnosima "povlači" se na relaciji Moskva-Beograd već skoro tri godine, a posljednje je dao ruski predsjednik Vladimir Putin listopada 2014. godine prilikom posjeta Beogradu. "Uzimajući u obzir našu dobru suradnju s Italijom i kompanijom Fiat i naš saveznički odnos sa Srbijom, mogli bismo se dogovoriti oko isporuka Fiatovih vozila", obećao je tada ruski predsjednik, mada je slično obećanje Vučić od Putina dobio i ranije te godine, kada je on bio u posjetu Moskvi.

Jeftini ruski automobili
Prije toga, Putin je bescarinski izvoz kontingenta od 10.000 talijansko-srbijanskog Fiata 500L obećao i u travnju 2013. tadašnjem premijeru Ivici Dačiću i ministru gospodarstva u njegovoj vladi Mlađanu Dinkiću. Ista tema je otvarana i prilikom svakog idućeg susreta srbijanskih i ruskih dužnosnika, ali izvoz još nije pokrenut. Taj automobil, koji se po talijanskoj licenci proizvodi u Kragujevcu i veliki je izvozni adut srbijanske industrije, dodatnu je pozornost na svjetskom tržištu izazvao nedavno kad se u njemu papa Franjo vozio u Washingtonu tijekom posjeta Americi.

 

10tisuća

vozila iz Kragujevca trebalo je biti isporučeno na rusko tržište

Odlažući taj uvozno-izvozni arnažman, Rusi su u međuvremenu najprije zatražili da se izvoz Fiata 500L na njihovo tržište realizira u okviru uzajamnih kvota, što Srbiji, ocjenjuju analitičari, nikako ne odgovara s obzirom na to da ruski proizvođači imaju automobile koji su gotovo trostruko jeftiniji od kragujevačkog "fiće". Na koncu je uslijedio dodatni izgovor za stalna odlaganja - s ugovorom se moraju suglasiti i ostale članice Euroazijske federacije (EEU).

Vučić je, prema izvješćima iz Moskve, ponudio dodatni ustupak Rusiji kako bi se ostvario taj izvozni posao - da Srbija ipak uveze ruska vozila u zamjenu za izvoz kontigenta od 10.000 Fiata 500L. Srbiju, naravno, prije svega zanima zapošljavanje kapaciteta FCA Srbija proizvodnjom još jednog modela. Izvori beogradskog lista Danas bliski srpskoj vladi tvrde da će Vučić s upravom Fiata uskoro razgovarati o izvozu u Rusiju, zatim o restilizaciji Fiata 500L, kao i o lokalizaciji proizvodnje dijelova za ugradnju u vozila koja izlaze iz pogona kragujevačke tvornice, pri čemu će se nastojati da se u Srbiji usvoji izrada gotovo svih dijelova, osim motora i mjenjača.

Vladin plan B
"Vlada ima i plan B, ako ne dobijemo još jedan Fiatov model, onda će se s upravom grupe Fiat Chrysler razgovarati o proizvodnji automobila nekog drugog proizvođača, koji je na istoj ili platformi sličnoj Fiatovoj. Tako je Fiatova tvornica u Poljskoj godinama proizvodila Fordov model Ford K. Tvornica u Kragujevcu je spremna za novi model, a na nama je da u što kraćem roku ispunimo sve preostale ugovorne obveza države Srbije prema Fiatu", kažu Danasovi izvori, dodajući kako u vladi očekuju da će informaciju o proizvodnji još jednog modela u Kragujevca dobiti 2016. godine, ili ranije.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve