Na gradilištu budućih stambenih zgrada Beograda na vodi srpski premijer Aleksandar Vučić objavio je da će one prve stanare primiti u svibnju 2018. Međutim, 2014. godine kada je predstavljen master plan Beograda na vodi obećano je da će do kraja 2016. biti završene ne samo dvije stambeno-poslovne zgrade, već i najveći trgovački centar u regiji, kao i toranj, najveća zgrada u regiji za koju se ovih dana tek postavljaju temelji, piše list Danas.
68 posto
udjela u tvrtki Beograd na vodi ima kompanija iz UAE-a
Sada se stiglo do 10. kata prve zgrade i osmog druge (stanovi se već prodaju), a na račun tvrtke Beograd na vodi uplaćeno je 20 milijuna eura osnivačkog kapitala od strane kompanije Belgrade Waterfront Capital Investment iz UAE-a, koja je vlasnik 68% zajedničke tvrtke. Arapi su dosad uplatili 60 milijuna eura osnivačkog kapitala. Prema ugovoru o osnivanju Beograda na vodi, projekta kako se tvrdi, vrijednog 3,5 milijardi eura, arapski partner Eagle Hills ima obvezu izravnog ulaganja do 150 milijuna eura uz kredit osnivača od 150 milijuna eura. To znači da su arapski partneri do sada investirali 1,7 posto očekivane vrijednosti cijelog projekta, navodi Danas.
S druge strane, država Srbija je uplatila 8000 eura osnivačkog kapitala, dala je 117 hektara prvoklasnog građevinskog zemljišta na obali rijeke u samom središtu grada, a Grad Beograd je dosad potrošio oko 11 milijuna eura na raseljavanje 250 obitelji. Usto, premještanje željezničke infrastrukture stajat će oko 2,55 milijuna eura.
Međutim, tu su i veći infrastrukturni željeznički projekti kao što je završetak središnje željezničke postaje u Prokopu (10,1 milijuna eura), izgradnja željezničke postaje u Zemunu (45,5 milijuna eura), rekonstrukcija ranžirne postaje u Makišu (38 milijuna eura), te izgradnja željezničke obilaznice koja bi povezala Bubanj Potok i Pančevo, uključujući željeznički most (430 milijuna eura). Prema ugovoru, neki od ovih projekata bit će financirani iz kredita arapskog partnera. Izgradnja infrastrukture unutar Beograda na vodi trebala bi stajati investitora 275 milijuna eura, dok će dodatnu komunalnu infrastrukturu država platiti oko 125 milijuna eura.
Dok traje istraga
EK prešućuje Savamalu
Mjesecima traje istraga o rušenju naselja Savamala zbog izgradnje Beograda na vodi. U noći 24. travnja maskirani ljudi pretresali su i vezivali stanovnike blizu Hercegovačke ulice, dok su bageri rušili preostale objekte u toj ulici bez da su obavijestili neke od vlasnika. Novinarka Danasa Jelena Diković kaže kako je zabrinjavajuće da je EK u posljednjem izvještaju prešutila taj slučaj zbog kojeg su održani prosvjedi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.PD,
kome su namjenjene ove teme o komšijama iz “regiona” koje vjerojatno nikad neće ući u EU i kod kojih je barem duplo veče s’ranje nego kod nas ?
Hrvatima ?
Da im bude žao što su izašli iz “regiona” , kada je tamo tako dobro ?
Srbima ?
Da se vrate u otađbinu , kada je tamo tako dobro ?
Uključite se u raspravu