Trgovci u strahu od ovogodišnjeg crnog petka

Autor: Marta Duić , 16. studeni 2015. u 22:01
Uoči najvažnijeg dana za maloprodaju stižu sumorne prognoze/Reuters

Vodeći američki maloprodajni lanci već bilježe loše prodajne rezultate, a loš niz mogao bi se nastaviti i za blagdane.

Gap , Macy's , Nordstrom i drugi vodeći američki maloprodajni lanci, objavili su lošije prodajne rezultate no što se očekivalo. Jedini od velikih koji bilježe uspjeh su Kohl's i to zahvaljujući šopingu potrošača  povodom povratka učenika u školske klupe, te JC Penney koji bilježi blagi rast prodaje, ali je na godišnjoj razini i dalje na neočekivanom gubitku.

Istraživanje Census Bureaua je pokazao kako je ukupna maloprodaja u listopadu u SAD-u porasla svega 0,1 posto u odnosu na rujan. Puna slika dobit će se, doduše, tek kada najveći trgovački igrači poput Walmarta, Targeta i Best Buya ne objave svoje svježe rezultzate brojke. No dok ih se iščekuje, iz njihovih poteza i  upozorenja može se iščitati da ni kod njih ne cvatu ruže. Walmart je već upozorio da će im ove godine prodaja biti slabija, a Target je zatvorio nemali broj  svojih poslovnica.  

Očekuju se i rezultati Dillarda, TJX , Williams-Sonoma, L Marke, Ross Stores, Abercrombie & Fitch, Home Depota i Lowea te se vjeruje kako će i oni reći više o trenutnom stanju na tržištu te o očekivanjima za nadolazeći blagdanski period. Analitičari već sad prognoziraju pad prihoda za tromjesečje koje je završilo s mjesecom listopadom i stagnaciju prodaje u blagdanskom tromjesečju. Prema istraživanju koje je proveo Conlumino čak 45 posto kupaca je izjavilo da planira potrošiti manje na ovogodišnji crni petak, dan najvećih popusta uslijed blagdanske šoping groznice i najvažniji datum za američke trgovce koji pada na 27. studenoga. ove godine u odnosu na prošlu godinu.

Njih 24 posto je izjavilo da će potrošiti otprilike isti iznos, a samo 18 posto ih planira veću potrošnju. Preostalih 13 posto je posve ignoriralo popuste crnog petka, a to planiraju i ove godine. Obistine li se ove najave, jasno je da trgovci razloga za optimizam nemaju.  Russell Price, ekonomist u  Ameriprise Financial tvrdi da je kupovna moć potrošača trenutno takva da mogu potrošiti više, ali da to  nipošto ne znači da će to i učiniti.

Jer, veli, čini se da se ipak radije odlučuju za suzdržavanje od kupnje zbog starih ukorijenjenih strahova povezanih s gospodarstvom.Analitičari Evercora tvrde kako su loši maloprodajni rezultati nastali zbog tektonskih pomaka duž maloprodajnog krajolika koji su povezani isključivo s utjecajem digitalne revolucije. Ipak, Steve Barr, voditelj u PwC-u napominje kako je riječ o industriji u kojoj oduvijek postoje i dobitnici i gubitnici. "Svjedoci smo ukupnog pada prometa u trgovini, posebice u velikim urbanim središtima. Imamo li problem u maloprodaji ili problem prodavača? Vodeći online trgovci na malo imaju dobit od 30 do 40 posto veću u odnosu na prošlu godinu", zaključio je Steve Barr.

Komentirajte prvi

New Report

Close