Trayal i Zastava vozila traže kupce

Autor: Poslovni dnevnik , 21. rujan 2015. u 12:58
T. Nikolić, predsjednik Srbije zove Kineze da ulože u Zastava vozila

Privatizirat će se dvije od ukupno četiri tvornice iz sastava Trayal korporacije, koje ne proizvode za vojsku.

Srbiju uskoro očekuje privatizacija dvije značajne kompanije iz sektora autoidnustrije, Zastava vozila i proizvođača guma za vozila Trayala.

Prvo će se, vjerojatno, odigrati prodaja Zastava vozila iz Kragujevca. Prema najavi Dragana Stevanovića, državnog tajnika Ministarstva gospodarstva, prodaja Zastave će biti završena do kraja ove godine. "Obvezali smo se na to, i pred sobom i pred Međunarodnim monetarnim fondom, i činimo sve zajedno s vodstvom Zastave da to tako i bude", rekao je Stevanović. Prema njegovim riječima, postoji značajno zanimanje stranih i domaćih investitora za Zastavu.

 

1244radnika

radi u Trayal korporaciji iz Kruševca

"Za dobar dio poduzeća iz Grupe Zastava postoji zanimanje stranih i domaćih investitora, ali zbog utakmice i trke koja će se trčati u procesu privatizacije neću spominjati imena kako ne bi doveli u pitanje transparentnost tog procesa", rekao je Stevanović.  Prošle godine, u srpskim medijima se navodilo da će Zastava vozila proizvoditi kamione za kineskog proizvođača Jac motors, a početkom rujna je Tomislav Nikolić, predsjednik Srbije, pozvao kinesku kompaniju Shaanxi Automobile Group da uloži u Zastava Kamione. Riječ je o jednoj od tvrtki koje čine Grupu Zastava vozila, među kojima su Specijalna vozila Sombor, Zastava INPRO, Zastava medicina rada kao i Tvornica automobila, čija je djelatnost distribucija putničkih vozila i rezervnih dijelova.

Vratili se na tržište
Privatizacija čeka i Trayal korporaciju. Željko Sertić, srpski ministar gospodarstva, izjavio je prošlog tjedna da očekuje kako će do kraja godine biti završena privatizacija sedam kompanija koje su trenutno zaštićene od vjerovnika, među kojima je i Trayal. Sertić je rekao da je dug te kompanije oko 130 milijuna eura, te je podsjetio da je nakon 2013. godine i raskida privatizacije s bugarskim partnerom, kompanijom Brikel, tadašnje vodstvo kompanije uspjelo smanjiti rashode, kao i vratiti povjerenje kupaca.

Prema njegovim riječima, bit će privatizirane dvije od ukupno četiri tvornice iz sastava Trayal korporacije. Preostale dvije iz sektora vojne industrije važne su za obrambeni sustav zemlje i one će, kako je rekao, "u drugom poslovnom ozračju biti ponuđene na tržištu". Ministar gospodarstva je podsjetio da te dvije kruševačke tvornice spadaju u grupu 17 strateških kompanija za koje je do kraja svibnja sljedeće godine produžen rok za zaštitu od vjerovnika. Miloš Nenezić, direktor Trayal korporacije, rekao je da je sadašnje vodstvo kompanije poslije raskida ugovora o privatizaciji s Bugarima uspjelo kompaniju vratiti na tržište, dok izvoz raste.

Modeli otplate duga
On smatra da se dug kompanije može vratiti tako da se jedan dio plati, drugi deo namiri od prodaje imovine, treći riješi kroz privatizaciju, a četvrti tako što će se pregovarati s vjerovnicima o smanjenju ili otpisu duga. Dvije tvornice Trayala iz namjenske industrije, prema njegovim riječima, pripast će u u nadležnost Ministarstvu obrane, a za preostale dvije pronaći će se strateški partner, koji će omogućiti daljnji razvoj poduzeća. U Trayalu u Kruševcu trenutno rade 1244 radnika, kroz socijalni program tvrtku je napustilo 297 radnika, a u planu je i drugi socijalni program kroz koji će ih otići još 77. 

Propali planovi

Čekali su proizvodnju kamiona za Kineze

Dragan Srejović, direktor Grupe Zastava vozila, rekao je u ožujku 2014. da bi s kineskom kompanijom Jac motors za tri mjeseca trebao biti potpisan ugovor o sklapanju kineskih kamiona u Kragujevcu, s kojom je tada potpisan memorandum o strateškoj saradnji. "Ono što je ovog trenutka jasno definirano jest da ćemo vrlo brzo početi proizvoditi kamione iz programa kineske kompanije, i to u rasklopljenom stanju", rekao je tada Dragan Srejović.

Komentirajte prvi

New Report

Close