Tiffanyjevi prihodi blijede zbog Trumpa i jakog dolara

Autor: Sergej Novosel Vučković , 30. studeni 2016. u 22:00
Dijamantno prstenje jedno je od predmeta čežnje i predstavlja unosan posao za opjevanoga draguljara

Glavni dućan lošije posluje jer je uz Trump Tower koji je pod paskom policije, a i turisti manje kupuju.

Kad će taj Trump već u Bijelu kuću, mora da se pitaju u dućanu Tiffany&Co u New Yorku, koji je doživio strahovit pad prodaje dijamanata i drugoga dragog nakita, zbog činjenice da se objekt na Petoj aveniji naslanja na Trump Tower, rezidenciju novoizabranog američkog predsjednika.

Nova Trumpova dužnost zahtijeva i enormno policijsko osiguranje, koje, zajedno s prosvjednicima koji se tu i tamo okupe ispred tornja nezadovoljni rezultatom izbora, blokira slobodan pristup do Tiffanyja. Lanac draguljarnica zato trpi – u posljednjem kvartalu imali su pad prihoda, iako ne tako loš kako su mislili, no ne mogu skriti da im je Trump pomrsio račune. 

Turisti manje troše
Trgovina na Petoj aveniji, opjevana i u slavnom filmu s Audrey Hepburn, doprinosi ukupnom rezultatu kompanije s tek nešto manje od 10 posto, no strahuju da će u nadolazećoj blagdanskoj sezoni loše proći upravo zbog Trumpovih. Pogotovo jer je i buduća prva dama SAD-a Melanija najavila da će radi sinovljeva školovanja ostati živjeti u New Yorku, što znači i nastavak posebne prometne i sigurnosne regulacije u njenom susjedstvu. Tiffanyjevim rezultatima naštetio je, kažu na Bloombergu, i jači dolar, koji može dovesti do smanjenje turističke potrošnje, a strahuju da bi i politička situacija u Hong Kongu, važnom tržištu, još pogoršala rezultate. 

Spremni na najgore
Iako ga "iznad vode" drži povećana prodaja jeftinijega, modnog nakita, nauštrb "core" biznisa prodaje dijamanata i skupoga dragog kamenja, upućeni smatraju da bi ta promjena trenda mogla naštetiti brendu."Troškovi "proizvodnje" tako ispadaju niži, no što je s dugoročnim utjecajem na sam brend? Tiffany je sinonim za blještave i skupe dijamante, koji bi u javnosti mogao izblijedjeti poveže li ga se s mjestom na kojem se može kupiti, npr. srebrna ogrlica i (po)modne narukvice, pitaju se. Analitičari smatraju kako će i kraj godine potvrditi negativan trend od pet uzastopnih lošijih kvartala, ističući da su u Tiffanyju čak i nvestitore pripremili da očekuju najgore, premda je dionica je u utorak dobila 8 posto, vrijedivši 80.6 dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close