Svjetski brodari u spajanjima traže spas od niskih vozarina

Autor: Tomislav Pili , 23. studeni 2015. u 22:00
Kineski uvoz u listopadu je pao za 19 posto na godišnjoj razini, a slabi i izvoz/REUTERS

Globalni kapaciteti su preveliki, a zbog usporavanja Kine cijene prijevoza nikad nisu bile niže.

Usporavanje kineske ekonomije moglo bi biti okidač za veliko preslagivanje brodarske industrije koja sve više "pati" od prekapacitiranosti, ocjenjuju analitičari.

Motiv takvim razmišljanjima dao je Neptune Orient Line (NOL), kompanija u vlasništvu singapurskog državnog investicijskog fonda Temasek, kojeg želi preuzeti francuski CMA CGM, treći svjetski brodar. Ako do preuzimanja dođe, to bi potencijalno mogla biti najveća transakcija u brodarskom biznisu u ovom stoljeću. Analitičari ocjenjuju kako su razgovori između NOL-a i CMA CGM-a znak daljnje konsolidacije u globalnoj brodarskoj industriji.

 

498dolara

iznosio je prošlog tjedna Baltic Dry Indeks

Naime, vozarine su na vrlo niskim razinama kako gospodarski rast u "svjetskoj tvornici" Kini sve izraženije usporava, a što posljedično rezultira smanjenom kineskom potražnjom za uslugama brodskog prijevoza. Kineski uvoz u listopadu je pao 19 posto na godišnjoj razini, a slabi i izvoz. U tom kontekstu, ne treba čuditi što je Baltic Dry Index, mjerilo cijena vozarina za rasute terete prošli tjedan potonuo na rekordno najnižu razinu od 498 dolara.

"Definitivno je krenuo konsolidacijski trend. Na tržištu je jednostavno previše kapaciteta i očito je da pri sadašnjim cijenama to nije održiv biznis", izjavio je za CNBC Esben Paulsson, predsjednik Singapurske brodarske udruge. Prema prošlomjesečnom izvješću londonske konzultanstke kuće Drewry, tijekom ove godine kapaciteti globalnih brodarskih kompanija povećali su se 1,6 milijuna kontejnerskih jedinica (TEU). Za sljedeću godinu predviđa se povećanje kapaciteta za dodatnih 1,3 milijuna TEU, pa će prema svemu sudeći prekapacitiranost biti veća nego tijekom 2009. i svjetske financijske i ekonomske krize. 

Razgovori o spajanjima

Singapurci se nude Francuzima, ali i danskom Maersku

Neptune Orient Line (NOL) početkom ovog mjeseca objavio je kako je krenuo u razgovore o prodaji s francuskim brodarom CMA CGM-om, ali i danskim Moller-Maerskom, vodećim svjetskim kontejnerskim prijevoznikom. Analitičari smatraju da će CMA biti voljan platiti premiju zbog moderne NOL-ove flote. Ova je vijest prethodila Reutersovim napisima iz kolovoza o razgovorima dva kineska diva, Cosca i China Shippinga, o mogućem spajanju.

Komentirajte prvi

New Report

Close