Štrajk kao rođendanska čestitka za najstariji metro

Autor: Sergej Novosel Vučković , 10. siječanj 2017. u 21:59
Podzemnom željeznicom dnevno se vozi 4,8 milijuna ljudi koji su zbog obustave vožnje nekih linija morali ići busom, autom, stvorivši još veće gužve u 'rush houru'/REUTERS

Radnici Tubea protive se rezanjima, a u obustavi rada ih ovaj tjedan slijede i željezničari South Raila i radnici British Airwaysa.

Deseti siječnja za stanovnike Londona ove je godine jednako važan kao i za njihove prece 1863., jer je upravo na jučerašnji dan otvorena podzemna željeznica.

Metropolitan Railway između Paddingtona i Farringdona bio je prvi metro u svijetu uopće, koji je debitirao s 38.000 putnika. Koliko tada, toliko je i sad metro, popularni Tube, Londončanima i njihovim gostima gotovo neophodan u svakodnevnom putovanju, na posao, rekreaciju, obilazak grada… I zato je za njih 4,8 milijuna koji ga redovito koriste šok bio kad su dva dana prije obljetnice brojni vlakovi prestali voziti zbog – štrajka. Obustavu rada pokrenuli su sindikati nakon spora s krovnim prijevoznikom Transport for London (TfL) oko broja radnika nakon zatvaranja brojnih šaltera za prodaju karata.

Slijedili su ih i željezničari Southern Raial koji se protive da samo vozači otvaraju i zatvaraju vrata putnicima, a ovu industrijsku akciju provest će ovaj tjedan i djelatnici aviokompanije British Airways pa se očekuje i poremećaj u zračnom prometu na aerodromima Heathrow i Gatwick. Telegraph, Sunday Times, Guardian i drugi ugledni dnevnici dočaravaju nezadovoljstvo putnika, koji su kasnili na odredišta i ljutili se na činjenicu da je "javna usluga zakočena zbog militantnih sindikalista"."OK, ne znamo kakvi su radni uvjeti njih u Tubeu, ali ne mogu se iskaljivati na nama", kazuju Londončani, a i gradonačelnik Sadiq Khan izjavio je da je štrajk totalno nepotreban i da milijune dovodi do očaja.

Time želi i apelirati na sporazumno rješenje kroz pregovore tvrtki i radništva, jer štrajkaški recept vrlo bi se lako mogao preliti i na cijelu zemlju, gdje su na pomolu slični scenariji s restrukturiranjima javnoprijevozničkih tvrtki. Brexit bi tada mogao biti "mila majka" prema zaustavljanju rada koje će paralizirati britanski promet. Konzervativnije političke struje pozivaju vladu Therese May da donese zakone koji će otežavati pokretanje štrajka koji koštaju milijune funti. "Kad vlada pokušava Britaniju ostaviti otvorenom za biznis nakon izlaska iz EU, štrajk šteti slici Londona kao jednog od ključnih svjetskih financijskih centara", poruka je dijela političara.

Komentirajte prvi

New Report

Close