Srbija prodaje agenciju Tanjug

Autor: Poslovni.hr/Hina , 30. lipanj 2015. u 15:47
Foto: Thinkstock

Pravo sudjelovanja u privatizaciji imaju domaći i inozemni kupci, poduzeća i konzorciji.

Agencija za privatizaciju Srbije uputila je javni poziv za prikupljanje ponuda za privatizaciju medija u državnom vlasništvu među kojima je i nacionalna novinaka agencija Tanjug iz Beograda.

U oglasu, objavljenom u beogradskom tisku, navodi se da država Srbija prodaje 100 posto udjela u vlasništvu u Tanjugu čija je procijenjena vrijednost kapitala 760.936 eura, a na popisu je i 37 medija kojima je država vlasnik ili većinski vlasnik.

Pravo sudjelovanja u privatizaciji imaju domaći i inozemni kupci, poduzeća i konzorciji, rok za prijave i ponude je 30. srpnja, a otvaranje ponuda predviđeno je za 3. kolovoza u Agenciji za privatizaciju u Beogradu.

Ranije je bilo nagovještaja da bi se Tanjug mogao transformirati u vladin ured za komunikacije, ali se od te ideje odustalo, a ministarstvo kulture i informiranja je u 2014. godine naglasilo da bi, kao i svi drugi državni mediji, i Tanjug trebao biti privatiziran do 31. prosinca te godine, ali taj proces nije okončan unatoč najavama.

Novinska agencija Tanjug utemeljena je kao Telegrafska agencija nove Jugoslavije (TANJUG) 5. studenog 1943. u Jajcu, a prvi veliki profesionalni zadatak bio je da izvijesti domaću i svjetsku javnosti o drugom zasjedanju Antifašističkog vijeća narodnog oslobođenje Jugoslavije (AVNOJ) 29. studenog 1943.

Tanjug danas dnevno emitira oko 400 informacija iz unutarnje i vanjske politike, gospodarstva, društva, kulture i sporta iz Srbije i svijeta, ima vlastiti video, fono, foto i video servis, a surađuje s vodećim svjetskim agencijama, te kao članica Asocijacije balkanskih novinskih agencija (ABNA).

U arhivi Tanjuga pohranjeno je više od 3,5 milijuna foto-negativa i fotografija, te nekoliko milijuna tekstova i izvješća o najznačajnijim događajima u bivšoj Jugoslaviji, Srbiji i svijetu od Drugog svjetskog rata, odnosno od utemeljenja Tanjuga 5. studenog 1943. do danas.

Krajnji rok za privatiziranje medija u Srbiji je 1. srpnja 2015. godine, a Zakon o javnom informiranju predviđa privatizaciju medija samo prodajom kapitala, uz očuvanje djelatnosti nakon privatizacije u trajanju od pet godina. Za medije koji ne budu privatizirani do 1. srpnja 2015. godine, predviđeno je ustupanje kapitala zaposlenima u vidu besplatnih dionica.

U paketu državnih medijia na prodaju su ponuđeni i Dnevnik iz Novog sada, Radio Požarevac, RTV Kruševac, Radio Raška, Ivanjički radio, Radio Subotica, RTV Bačka Palanka, Radio Vakljevo. Javno poduzeće za informiranje Šumadija iz Aranđelovca, RTV Šabac, RTV Kragujevac, RTV Pruga iz Lajkovca, Niška televizija, RTV Pančevo, te još nekoliko lokalne radio-postaje u Valjevu, Pirotu, Novom Pazaru, Trsteniku.

Komentirajte prvi

New Report

Close