Srbija neće uvoditi vinjete zbog premalih prihoda

Autor: Poslovni dnevnik , 18. rujan 2017. u 22:00
Od 2007. u Srbiji se koristi elektronska naplata cestarine na autocestama/Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Nacrt Zakona o cestama predlaže da se cestarina plaća ovisno o kategoriji vozila i o broju prijeđenih kilometara.

Mnogi srpski vozači priželjkuju vinjete i na srpskim autocestama, ali taj način plaćanja cestrine neće zaživjeti u bliskoj budućnosti, pišu Večernje novosti.

U Nacrtu zakona o cestama, čija je javna rasprava počela prije nekoliko dana, predloženo je da se cestarina plaća u iznosu koji se utvrđuje ovisno o kategoriji vozila i dužine prijeđene dionice javne ceste, što znači po prijeđenom kilometru. U Putevima Srbije kažu da se Srbija strateški opredijelila za taj način plaćanja jer se, prema važećim propisima EU, smatra najpravednijim sistemom naplate cestarine, jer korisnik autoceste plaća za prijeđeni broj kilometara.

"Korištenje vinjeta je pogodnije za vozače koji svakodnevno koriste autocestu, dok je za one koji to rade povremeno ili za vozače u tranzitu, taj sistem znatno skuplji i nepravedniji", tvrde u Putevima Srbije. Kao prednost vinjeta nad drugim sistemima naplate cestrine često se navodi vožnja autocestama bez zaustavljanja. "Korisnici srpskih autocesta od 2007. godine imaju mogućnost korištenja elektronske naplate cesta, odnosno beskontaktnog plaćanja cestrine TAG uređajem.

Ovaj sistem plaćanja cestarine omogućava prolazak vozila kroz naplatne postaje bez zaustavljanja", kažu iz Puteva Srbije. Iz kompanije objašnjavaju i da prihod koji se ostvaruje naplatom cestarine vinjetama nije dovoljan za kvalitetno održavanje autocesta, već su potrebne dodatne subvencije države. Zbog toga, kako kažu, većina država koje primjenjuju vinjete ima dodatne takse za teretna vozila, magistralne ceste, korištenje tunela, mostova, ekološke takse i slično.

Najjači argument protiv promjene načina naplate su rekordi u ljetnjim mjesecima. U srpnju i kolovozu je autocestama u Srbiji prošlo ukupno 11,254.014 vozila, što je povećanje prometa od 18% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Prihod od naplate cestarine za to razdoblje iznosi četiri i pol milijarde dinara, što je u usporedbi s ista dva mjeseca u 2016. godini za 22,14 posto više. Od ukupno ostvarenog prihoda od naplate cestarine u srpnju i kolovozu čak 33,55 posto čini elektronska naplata cestarine, koja stalno raste. Broj korisnika TAG uređaja je 196.556, a čak 63,9 posto vozača teških kamiona koristi taj uređaj.

Komentirajte prvi

New Report

Close