Sony zavladao svijetom glazbe

Izvršni direktor Sonyja Kenichiro Yoshida/REUTERS Izvršni direktor Sonyja Kenichiro Yoshida/REUTERS

Preuzimanjem vrijednim 2,3 milijarde dolara londonski nakladnik postaje podružnica Sonyja.

Japanska korporacija Sony postaje najveći glazbeni izdavač na svijetu. Kompanija je u utorak objavila da je kupila kontrolni udjel u izdavačkoj kući EMI Music Publishing za 2,3 milijarde dolara, s ciljem jačanja svog glazbenog portfelja. 

Transakcija znači da će japanski tehnološki div posredno posjedovati oko 90 posto tvrtke i njenih oko dva milijuna pjesama, primjerice grupe Queen, Alicie Keys, Kanye Westa ili Sije. Ovo je ujedno najveća akvizicija otkako je kormilo Sonyja u travnju preuzeo Kenichiro Yoshida.

Preporod glazbe
EMI, sa sjedištem u Londonu, trenutno je u vlasništvu konzorcija kojeg predvodi Sony, a jedna je od najvećih svjetskih tvrtki za izdavanje glazbe. Sony već posjeduje 2,3 milijuna glazbenih autorskih prava, uključujući i katalog Beatlesa.  Ugovor s japanskom tvrtkom značit će da će EMI postati konsolidirana podružnica tvrtke Sony.

"Oduševljeni smo što će EMI Music postati dio Sonyjeve obitelji i zadržati našu vodeću poziciju u industriji izdavanja glazbe", izjavio je u utorak predsjednik i izvršni direktor Kenichiro Yoshida. kazao da je poslovanje s glazbom doživjelo preporod u proteklih nekoliko godina, pretežno potaknuto porastom pretplata na servise za streaming glazbe, poput Spotifyja i Apple Musica.

Snažan portfelj
"U svijetu zabave smo usredotočeni na izgradnju snažnog portfelja intelektualnog vlasništva, a vjerujem da će ova akvizicija biti posebno važan korak u osiguranju našeg dugoročnog rasta", rekao je Yoshida. 

Sporazum o kupnji kontrolnog udjela u EMI-u uvelike je dio planova japanske tvrtke za preustrojavanje poslovanja, istaknuli su analitičari. Sony je u travnju objavio da je u 2017. ostvario neto dobit od 380 milijardi jena, sedam puta više u odnosu na 2016. godinu. Gotovo su svi odjeli tvrtke ostvarili bolju izvedbu, no pritom se posebno istaknuo PlayStation, sa skokom prodaje od gotovo 300 posto. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!