Zbog ovog razloga slovenske tvrtke gube milijune

Autor: Poslovni dnevnik , 22. kolovoz 2018. u 14:43
Ministarstvo gospodarstva Slovenije najavljuje da će izlazak na Amazon Europe biti riješen do kraja godine/FOTOLIA

Na američkom Amazonu Slovenci mogu slobodno prodavati, ali to donosi velike logističke probleme i troškove.

Amazon je izgubljen u slovenskom zakonodavstvu, i to je glavni razlog zbog kojeg slovenske tvrtke još ne mogu prodavati na online trgovini Amazon Europe, jer kompaniji bi navodno trebalo godinu dana da prilagodi svoje internet stranice, tvrde Finance. 

Ipak, prema prognozi Ministarstva za ekonomski razvoj i tehnologiju, to će biti moguće do kraja godine. Službeno je objašnjeno da Amazon nije uskladio svoje poslovanje sa zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma. Sada Ministarstvo gospodarstva aktivno raspravlja s predstavnicima najveće svjetske online trgovine, ali godinama prekasno. Slovenske su tvrtke ostale bez desetaka milijuna eura prihoda i bile su prisiljene osnivati podružnice u inozemstvu, što je rezultiralo manjim priljevom poreza u državni proračun, tvrdi ljubljanski list.

Žele povećati online ponudu 
Kada slovenskim tvrtkama bude dopuštena prodaja na Amazonu Europe, doći će do novih europskih tržišta bez velikih logističkih troškova. "Kada Amazon Europe bude dostupan Slovencima to će biti velika prednost za mnoge slovenske tvrtke. I ako slovenska država opet nešto ne zakomplicira porezima i i birokracijom, sigurno ćemo koristiti taj prodajni kanal", kažu poduzetnici za Finance, upitani hoće li pokušati povećati prodaju na toj platformi. Slovenske tvrtke već lako prodaju na Amazonu koji djeluje u SAD-u, ali to donosi mnoge logističke probleme.

 

150 tisuća

eura prometa imala je tvrtka Verdy kada joj je Amazon naglo ugasio račun

"Potrebno je podnijeti zahtjev FDA-u i pronaći trgovca koji će biti odgovoran za distribuciju. Dok smo sve to uredili, potrošili smo oko tisuću dolara i dva mjeseca našeg vremena. Svaka pošiljka stoji nas dodatnih tisuća dolara jer ne šaljemo svaku narudžbu zasebno, već cijeli kontejner naših proizvoda", objašnjava Grega Gabrič iz tvrtke Noemie, koja prodaje kozmetiku preko Amazona. "Imali smo problema s gubitkom robe. Ali na nas je najviše utjecalo kada je Amazon odlučio arbitrirati i označiti naš najprodavaniji proizvod kao opasan, te ga je povukao iz prodaje. Dok smo dokazali da je to siguran proizvod, trebalo je dva mjeseca. A nakon toga smo morali prikupiti ocjene od početka, što je najvažnije u prodaji", kaže Gabrič. Slovenske tvrtke su se dosad snalazile tako da su otvarale tvrtku u inozemstvu kroz koju su prodavali na Amazonu Europe. Ali čak i kod takvog posla nije bilo bez ikakvih problema.

"Da bismo mogli prodavati na Amazonu u Europi, otvorili smo tvrtku u Engleskoj. Međutim, zadržali smo slovenski bankovni račun jer je otvaranje u Engleskoj izuzetno teško. Prošli smo kroz prvi krug Amazonove provjere. Već smo imali 150.000 eura prometa kada nam je račun naglo ugašen", objašnjava Nejc Volarič iz tvrtke Verdy, koji se bavi savjetovanjem i prodajom na Amazonu. Prodaja se nastavila preko britanskog državljanina koji je sam preuzeo tvrtku.

Najčešće idu u Njemačku
"Slovenski poduzetnici u posljednje vrijeme najčešće registriraju tvrtke u Njemačkoj", kaže drugi stručnjak za prodaju na Amazonu, koji ne želi biti imenovan. Očekuju da će rizik zamrzavanja prodaje biti niži za njemačke tvrtke. Usto, Amazonovo razdoblje provjere za prodavače, bez obzira na ishod, neugodno je jer znači nekoliko tjedana ili nekoliko mjeseci zastoja za tvrtku, dok se troškovi gomilaju. 

Strah od niskih ocjena

Podrška kupcima mora biti besprijekorna
Prodavači moraju biti pažljivi kako bi klijentima pružili odgovarajuću podršku, naravno, ovisno o prirodi proizvoda. Elektronički proizvodi trebaju podršku u svakoj zemlji u kojoj se prodaju, a za plastične proizvode to nije nužno. Inače, nezadovoljni korisnici mogu loše ocijeniti prodavača. Dakako, nitko ne želi kupiti od prodavača koji ima niske ocjene jer nije sposoban odgovoriti na pritužbe kupaca. "Prodaja se jako razlikuje ovisno o tome koliko novaca trošimo na oglašavanje", kaže Grega Gabrič iz tvrtke Noemie o izazovima prodaje na američkom Amazonu.

Komentirajte prvi

New Report

Close