Sindikatu i dalje zatvorena vrata stranih tvornica auta

Radnici u Chattanoogi i prije pet godine odbili su članstvo u UAW-u, Foto: Reuters Radnici u Chattanoogi i prije pet godine odbili su članstvo u UAW-u, Foto: Reuters

Poraz u Chattanoogi došao je u osjetljivom trenutku jer UAW krajem godine čekaju teški pregovori u GM-u, Fordu i Fiat Chrysleru o novom kolektivnom ugovoru.

Iako su slabije plaćeni od kolega koji su sindikalno organizirani, radnici jedine Volkswagenove tvornice u Americi odbili su pristupiti sindikatu United Auto Workers (UAW). Tom su sindikatu tako ostala zatvorena vrata u još jednoj tvornici u stranoj vlasništvu u koje nikako ne uspijeva ući. Kako piše CNN, na radničkim izborima krajem prošlog tjedna na kojima se odlučivalo o priključivanju tvornice u Chattanoogi u državi Tennessee sindikatu, 48 posto radnika izjasnilo se za uključivanje u članstvo.

Tako je po drugi put u pet godina većina radnika odbila da UAW zastupa njihove interese pred poslodavcem. Naime, 2014. na izborima je 712 radnika glasovalo protiv dok je njih 626 željelo da UAW osnuje podružnicu u Volkswagenovoj tvornici. UAW-u je tako izmakla povijesna pobjeda. Naime, strani proizvođači automobila u SAD-u posjeduju 31 tvornicu s čijih traka silazi gotovo polovica automobila proizvedenih u toj zemlji. Međutim, u nijednoj od tih tvornica radnici nikada nisu bili sindikalno organizirani.

Prema podacima UAW-a, radnici u Volkswagenovoj tvornici prosječno zarađuju 21 dolar na sat dok članovi sindikata imaju satnicu od 28 dolara. S druge strane, UAW-u je nasušno trebala pobjeda u Chattanoogi s obzirom da mu opada broj članova, a time i utjecaj. Dok je 80-ih godina predstavljao više od milijun radnika američke automobilske industrije, UAW danas ima tek 155.000 članova u pogonima Fiat Chryslera, Forda i General Motorsa. Na pad broja članova odrazila se automatizacija, zatvaranje tvornica, njihova selidba u Meksiko i dolazak stranih proizvođača.

Poraz u Chattanoogi došao je u osjetljivom trenutku jer UAW krajem godine čekaju teški pregovori u GM-u, Fordu i Fiat Chrysleru o novom kolektivnom ugovoru. U tvornici njemačkog proizvođača ističu kako isplaćuju među najvišim plaćama u regiji. Međutim, činjenica jest da u preko stotinu Volkswagenovih tvornica širom svijeta sindikat ne djeluje samo u pogonima u Kini i SAD-u. Iako predstavnici sindikata tvrde da je menadžment vršio pritisak na radnike da odbace članstvo u UAW-u, iz kompanije poručuju kako će poštivati volju radnika. “Naši radnici su se izjasnili”, stoji u priopćenju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve