Sandi Češko prodao svoj udjel u holdingu Studio Moderna, lani ostvario prihod od gotovo 470 milijuna eura

Foto: Boris Ščitar / Pixsell Foto: Boris Ščitar / Pixsell

Holding Studio Moderna obuhvaća mrežu tvrtki u 21 zemlji, s televizijskom i internetskom prodajom u kombinaciji s 438 fizičkih trgovina.

Sandi Češko prodao je svoju polovicu u holdingu Studio Moderna, koji ima sjedište u Nizozemskoj. Nakon što mu je propala prodaja južnokorejskom internetskom lancu, a tada se spominjala cijena od pola milijarde eura, Češkov su udio kupili vlasnici preostalih 50 posto holdinga, fondovi Venture Partners, Templeton, General Atlantic i JH Partners.

"Zadržao sam dio tvrtke vezan uz madrace i tehnologije Dormeo i Octaspring, ali za zapadna tržišta, Aziju i SAD. Drugi dio priče za mene je završen", potvrdio je Češko za Finance.

"Znate kako je to kad su kupci fondovi - vežu vam usta", odgovara na pitanje koliko je zaradio za svoj udio. Prema njegovim riječima, Studio Moderna lani je ostvario prihod od gotovo 470 milijuna eura. U magazinu Manager Češkov 55-postotni udjel u holdingu procijenjen je lani na 283 milijuna eura, čemu je je dodan Studio Moderna Brands, procijenjen na 50 milijuna eura.

Ulazi u zrakoplovnu industriju
Očekivalo se da će financijski ulagači napustiti Studio Modernu za pet do sedam godina nakon ulaska. Ali očito je postignut dogovor da će fondovi sami tražiti novog strateškog kupca, objašnjavaju Finance.

"Fokusirat ću se na prodor s madracima i povezanim tehnologijama, kao i na prodor u zrakoplovnu industriju.  Prošle godine prodaja madraca na zapadnim tržištima porasla nam je za 50 posto, sada je blizu 100 milijuna eura godišnje, a Octaspring se također prodaje Studiju Moderna, koji će plasirati krevete na već osvojena tržišta", kaže Češko. 

 

283 milijuna

eura procijenjena je vrijednost Češkovog udjela u kompaniji

Dodaje da su u Njemačkoj prisutni od ove godine, također se planiraju probiti u Francusku i Španjolsku, a već ih poznaju u Nizozemskoj, Velikoj Britaniji, Švicarskoj, Italiji i drugim zemljama. Češko će sada tako biti vlasnik u Nizozemskoj registriranog holdinga Studio Moderna Brands.  "U našem poslovanju novo će biti to što nećemo prodavati putem vlastitih trgovina. Nemam vremena za uspostavljanje fizičkih trgovina, tržište je gladno inovacija i to nam neće nedostajati", rekao je Češko. Televizijska i internet prodaja ostaju ključni dio, a ostatak će se prodavati putem većih trgovačkih lanaca. 

Cijena madraca Octaspring na tržištima Sjeverne Amerike iznosi dvije do šest tisuća dolara, što je puno skuplje nego u Sloveniji. Međutim, konkurencija u SAD-u u posljednje vrijeme je vrlo žestoka na području madraca, tvrtke koje ih prodaje postižu visoke vrijednosti, ali prema Sandiju Češku, samo oni imaju pozitivan rezultat ispod crte.

Studio Moderna obuhvaća mrežu tvrtki u 21 zemlji, s televizijskom i internetskom prodajom u kombinaciji s 438 fizičkih trgovina. Također ima svoje robne marke, od kojih su najvažniji madraci Dormeo. Radi prije svega u srednjoj i jugoistočnoj Europi, s tržištima od 300 milijuna potencijalnih kupaca, a posljednjih godina u SAD-u i Velikoj Britaniji.

Imovina vrijedna 334 mil.  €
Češko je tvrtku Studio Moderna osnovao 1992. godine, a njegov je partner Branimir Brkljač, s kojim je i započeo projekt Top Shop 1996. godine, napustio kompaniju prije više godina. Studio Moderna, najpoznatiji po Kozmodisku, uskoro je postao vodeća tvrtka za direktni marketing u srednjoj i istočnoj Europi.

Češko je godinama pri vrhu popisa najbogatijih Slovenaca. Prošle godine časopis Manager procijenio je njegovu imovinu na 334 milijuna eura, te je bio na drugom mjestu, iza bračnog para Login. 

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve