Rat za taksi usluge u Beogradu

Autor: Poslovni dnevnik , 28. studeni 2018. u 22:00
U štrajku je i skupina neregistriranih taksista koja zahtijeva da im se omogući dobivanje dozvole/Matija Habljak/PIXSELL

Građani su obmanuti, voze se s ljudima koji imaju dozvole dvije godine i ne bave se osiguranjem putnika, tvrde taksisti.

Taksisti koji prosvjeduju na ulicama Beograda blokirali su promet i neće prestati dok konkurentni prijevoznik, srpski CarGo, koji poput Ubera koristi mobitelsku aplikaciju za organizaciju taksi usluge, "ne dobije dozvole za rad koje propisuje Grad". Noseći transparente s natpisima "Stop IT mafiji" i "Štrajk taxi", prosvjednici, registrirani taksisti dva sata su na ulicama izražavali svoje nezadovoljstva zbog korištenja aplikacija za pozivanje taksi vozila.

Ne ispunjavaju uvjete
Kako je javio Tanjug, ispred zgrade srpske vlade štrajkale su dvije grupe taksista. Jedna je zahtijevala da im Grad Beograd omogući dobivanje dozvole za vožnju, dok druga od države i Grada tražila da se s ulica uklone neregistrirani taksisti koji rade preko aplikacija.  Marko Mladenović iz udruge građana Prvi srpski taksi, kaže da je udruga osnovana kako bi pred vladu iznijeli zajedničke zahtjeve.

 

6700 registriranih

taksista vozi po beogradskim ulicama

Oni su u štrajku već tri tjedna, svakog dana od 12 do 17 sati, zahtijevajući da im Grad omogući polaganje ispita o poznavanju Beograda koji bi im osigurao da dobiju dozvolu za taksi vožnju u glavnom gradu Srbije. Upitan ima li dovoljno taksista u Beogradu, on kaže da je akreditiranih 6700, ali da taj spisak dugo nije obnovljen, kao i da je mnogo njih koji se ne bave taksi djelatnošću, a "zauzimaju mjesto". 

Nenad Gajić, predstavnik druge skupine nezadovoljnih taksista, kaže da je njihov jedini zahtjev da država i Grad provedu zakon koji su donijeli prije manje od mjesec dana. Njihovi zahtjevi odnose se na rad taksista koji posluju preko aplikacija, kao što je CarGo, ali ne ispunjavaju uvjete za taj posao i nisu profesionalni taksisti.

Traže pomoć Ustavnog suda 
"Oni nisu provjereni vozači. Građani su obmanuti i voze se s ljudima koji imaju dozvole po dvije godine, ne bave se osiguranjem putnika i ne ispunjavaju mnoge druge uvjete koje mi ispunjavamo", rekao je Gajić. "Nemamo ništa protiv apikacija, ovdje radi i Yandex koji surađuje s taksistima i koji je od države dobio dozvolu za rad", dodao je Gajić. 

U međuvremenu, kompanija CarGo podnijela je Ustavnom sudu inicijativu za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Zakona o prijevozu putnika u cestovnom prometu, jer se njime "zabranjuje konkurencija i pravo na rad kompaniji CarGo i njenim partnerima vozačima". CarGo predlaže da Ustavni sud donese privremenu mjeru da se do donošenja konačne odluke obustavi izvršenje i primjenu Zakona o prijevozu putnika u cestovnom prometu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close