Radnički savjet Volkswagena protiv nove tvornice u Srbiji

Autor: Poslovni dnevnik , 11. ožujak 2019. u 22:00
Tvornica u jugoistočnoj Europi trebala bi od 2022. godine proizvoditi 300.000 vozila godišnje/Igor Kralj/PIXSELL

Radnički savjet smatra da nisu dovoljno iskorišteni niti postojeći kapaciteti i da ne trebaju pogon u Bugarskoj, Turskoj ili Srbiji.

Radnički savjet njemačke automobilske kompanije Volkswagen namjerava spriječiti izgradnju nove velike tvornice za proizvodnju vozila u nekoj od zemalja jugoistočne Europe. Prema pisanju njemačkog lista Bild am Sonntag, među ozbiljnim kandidatima gdje bi se trebao graditi novi pogon spominje se i Srbija.

Ispituju deset lokacija
Međutim, Radnički savjet će, kako navodi Bild, na odlučujućoj sjednici Nadzornog odbora kompanije koja će se održati ovog proljeća glasati protiv tog projekta. List navodi kako predstavnici radnika smatraju da nisu dovoljno iskorišteni postojeći kapaciteti kompanije u Europi, kao i da postoji mogućnost njihovog prilagođavanja za planiranu proizvodnju drukčijih tipova automobila.

 

1,4 mlrd.

eura trebala je biti vrijedna nova Volkswagenova tvornica

Nadzorni odbor Volkswagen, prema njemačkom Zakonu o radničkom suodlučivanju, ima 20 članova, od kojih pola, uključujući i popredsjednika NO-a, postavlja Radnički savjet, a uglavnom je riječ o sindikalnim liderima. Sve odluke Uprave kompanije moraju dobiti zeleno svjetlo Nadzornog odbora. Prema informacijama iz Volkswagena, kompanija mjecima traži lokaciju za novu, 1,4 milijarde eura vrijednu tvornicu i trenutno se ispituje deset potencijalnih lokacija u Rumunjskoj, Srbiji, Bugarskoj i Turskoj.

Tvornica bi trebala početi s radom krajem 2022. godine i u njoj bi se godišnje prozvodilo do 300.000 vozila. Planirano je da tvornica ima 5000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera. Beogradske Večernje novosti prenijele su početkom ožujka informaciju da je Volkswagen odlučio novu tvornicu graditi u Srbiji.

Vučić izabrao Veliku Planu 
Prema pisanju tog lista, prva vozila iz novog pogona u Srbiji, a riječ je o modelima Volkswagena, Škode i Seata, trebalo bi se pojaviti na tržištu 2023. Najveći konkurent Srbiji navodno je Bugarska, članica EU, ali ističe se da gradnja tvornice u Srbiji ima prednosti jer u njoj već posluju gotovo svi najvažniji proizvođači dijelova za automobile i što nije članica EU i pravila o dodjeli državne pomoći nisu toliko stroga.  Srbija, također, može iskoristi činjenicu da ima sporazum o bescarinskoj trgovini s Rusijom, što će sigurno biti adut kada se bude donosila odluka u VW-u.

S druge strane, bugarski mediji navode da je favorit Bugarska koja je njemačkom automobilskom divu ponudila dvije lokacije za tvornicu. Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, izjavio je krajem prošlog tjedna da se Srbija bori da u Veliku Planu dovede "jednu od najmoćnijih kompanija", a da su "šanse 50:50". 

Komentirajte prvi

New Report

Close