PSA vraća Opel u život, gura Renault i hvata nedostižni VW

Mary J. Barra, šefica GM-a, Carlos Tavares, šef PSA Groupa i Karl-Thomas Neumann, šef Uprave Opela/Reuters Mary J. Barra, šefica GM-a, Carlos Tavares, šef PSA Groupa i Karl-Thomas Neumann, šef Uprave Opela/Reuters

Vlasnik Peugeota i Citroëna s 2,2 mlrd. eura za njemački Opel i britanski Vauxhall stvara drugog najvećeg proizvođača auta u Europi.

Svega nekoliko tjedana od glasina, francuska automobilska grupacija PSA jučer je potvrdila da kupuje Opel/Vauxhall, europske ispostave američkog autogiganta GM-a.

Vrijednost preuzimanja je oko 2,2 milijarde eura, a ishod je drugi najveći europski proizvođač automobila, tik iza njemačkog Volskwagena, vodećeg i u svijetu. PSA Group, u kojoj su glavni brendovi Peugeot i Citroën, time će smijeniti i vječitoga domaćeg rivala Renaulta, a pod svoje okrilje dobiva i njemački Opel i britanski Vauxhall, kojima je najavila da će se pobrinuti vratiti ih na trasu profita, jer su od 2009. nakupili gubitke od 9 milijardi eura. 

"Ponosni smo što ujedinjujemo snage i obvezujemo se da ćemo nastaviti razvoj velikog poduzeća i ubrzati mu procvat", izjavio je Carlos Tavares, predsjednik Uprave PSA, potvrđujući da je cilj povećati profitne marže za 2% kroz tri godine, te 6% do 2016. i uštedjeti 1,7 milijardi eura. Šefica Uprave GM-a Mary T. Barra pri potpisivanju ugovora istaknula je da je "sretna jer svi zajedno imamo novu priliku za poboljšanje učinkovitosti", ali nije izrekla očito, da ovime GM, zapravo, napušta Europu, koja mu se pokazala kao vreća bez dna.

GM će primiti 1,3 milijarde eura za Opel, od čega 650 milijuna u gotovini i 670 milijuna u u jamstvima, a 900 milijuna će PSA i banka BNP Paribas isplatiti za Opelov financijski dio. Od braka korist očekuje i glavni partner PSA, koji je 2014. bio na rubu bankrota dok dio udjela nije prodao francuskoj državi i kineskom Dongfengu. Izdvajat će više u istraživanja i razvoj novih modela i električnih tehnologija. No, uštede od spajanja znače i smanjenje radne snage.

Strahuje se da Tavaresova tvrdnja da želi 'zdravu kompetitivnost' predstavlja 'borbu za radnu snagu' u kojoj bi mogle stradati tisuće radnika. U Francuskoj PSA zapošljava 100.000, a Opel i Vauxhall u Njemačkoj i Britaniji oko 39.000 ljudi. Iz Uprava poručuju da će radnicima biti zadržana dosadašnja prava. Dokad, ovisit će i o zahtjevima tržišta i potražnje za novim modelima, počev od nove Opel Corse, odgođene za 2020. Kompanije su lani isporučile 4,3 milijuna vozila, utrživši 72 milijardi eura prihoda.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!