Propalo spajanje Telemacha s Pop TV-om i Kanalom A

Vlasnik Pop TV-a i Kanala A morao je odustati od prodaje/FOTOLIA Vlasnik Pop TV-a i Kanala A morao je odustati od prodaje/FOTOLIA

Dok je u Hrvatskoj preuzimanje prošlo glatko, u Sloveniji nije pomoglo niti uporno lobiranje predstavnika United Groupa.

Propalo je najveće medijsko preuzimanje u povijesti Slovenije, Telemachovo spajanje s dvije najveće televizijske postaje - Pop TV i Kanal A.

Nakon što je slovenska Agencija za zaštitu konkurentnosti (AVK) u sažetku relevantnih činjenica navela da neće odobriti preuzimanje, američki vlasnik kompanije Pro Plus, koji je vlasnik televizija Pop TV i Kanal A, odlučio je odustati od ugovora o prodaji s United Groupom, vlasnikom Telemacha, piše portal Siol.net.

Ograničavanje konkurencije 
Kao što je poznato, United Group je u srpnju 2017. s CME-om sklopio ugovor vrijedan 230 milijuna eura o kupovini medijskih kuća u Sloveniji i Hrvatskoj. Trebali su samo pristanak regulatora. "Uvijek smo isticali da ova transakcija za nas nije presudna. Naprotiv, čvrsto vjerujemo u vrijednost televizijskog angažmana u Sloveniji i u budućnosti, što potvrđuje i izvanredan rast prihoda u protekloj godini", izjavio je Christoph Mainusch, jedan od izvršnih direktora u CME grupi.

 

230 mil.

eura trebao je platiti United Group akvizicije u Sloveniji i Hrvatskoj

Dok je u Hrvatskoj preuzimanje prošlo bez problema, u Sloveniji je došlo do zapleta. Unatoč upornom lobiranju predstavnika United Groupa među slovenskim političkim strankama i dužnosnicima, AVK je odgađao konačnu odluku.  Agencija nije pristala na preuzimanje, jer bi to rezultiralo preklapanjem na istim tržištima, kao i vezama koje bi mogle ograničiti konkurenciju. United Group je imao mogućnost odgovora na sažetak relevantnih činjenica u kojem bi mogao osporiti tvrdnje AVK-a, odnosno predložiti mjere za smanjenje rizika od moguće zlouporabe tržišta.  Kao što je navedeno, iz sažetka relevantnih činjenica proizlazi da se AVK usprotivio preuzimanju.

Završili u britanskim rukama
United Group u međuvremenu je dobio novog vlasnika. Američki fond KKR odlučio je napustiti vlasništvo najveće telekomunikacijske i medijske grupe u regiji, a novi vlasnik postao je britanski fond BC Partners.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve