Profitabilnost Lufthanse uzlijeće na 1,5 milijardi eura

Autor: Tomislav Pili , 13. ožujak 2015. u 16:00
Štrajkovi pilota - njih ukupno deset - lani su kompaniji odnijeli 232 milijuna eura/REUTERS

Iako kompanija očekuje pad cijena karata i više rashode za gorivo, rast dobiti trebalo bi potaknuti restrukturiranje i slabi euro.

Dobit njemačke Lufthansa ove bi se godine trebala vinuti u nebo.

Drugi najveći europski zrakoplovni prijevoznik u četvrtak je objavio da očekuje ovogodišnju zaradu prije kamata i poreza (EBIT) od 1,5 milijardi eura, čak 300 milijuna eura više nego lani. Operativna dobit trebala bi se zaustaviti na 954 milijuna eura. Očekivani rezultat odnosi se na cijelu grupu u kojoj je još austrijski prijevoznik Austrian Airlines, švicarski Swiss International Airlines  te ugostiteljska kompanija Sky Chefs. Profitabilnost Lufthansine tvrtke za tehničko održavanje trebala bi oslabiti.

Neto dobit je prošle godine zaronila sa 313 milijuna eura iz 2013. na 55 milijuna eura iz više razloga, kao što su štrajkovi pilota, promjena vrijednosti korporativnih obveznica izdanih 2012. te gubici na opcijama za kupnju kerozina. Samo su štrajkovi – a bilo ih je lani čak deset – kompaniju ukupno stajali 232 milijuna eura. Priliku za golemi skok profitabilnosti Lufthansa očito vidi u slabljenju eura i provedbi programa restrukturiranja od 6000 mjera. Samo bi te mjere trebale donijeti rast prihoda za 2,5 milijarde eura, unatoč očekivanjima o višim rashodima za gorivo. Naime, izvršni direktor Carsten Spohr u priopćenju je naveo kako će se ovogodišnji troškovi goriva popeti na šest milijardi eura, dok su siječanjske prognoze kompanije govorile o 5,8 milijardi rashoda za tu stavku.

Lufthansa očekuje da će prosječne cijene zrakoplovnih karata ove godine "značajno pasti", ne navodeći koliki bi bio taj pad. Prosječne cijene karata lani su pale za tri posto, a u određenim regijama bilježi se još snažniji pad. Tako su karte na linijama za azijske destinacije pale 6,5 posto u četvrtom tromjesečju, dok su cijene na bliskoistočnim i afričkim linijama potonule još značajnijih osam posto. Lufthansa je već nekoliko godina pod snažnim pritiskom konkurencije arapskih zrakoplovnih kompanija, poput Emiratesa i Etihada, a tržišna utakmica posebno je jaka na dugolinijskim letovima. Podsetimo, Emirates ima najveću svjetsku flotu dugolinijskih zrakoplova. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Spohr je iskoristio godinu strajkova i u bilancu ubacio teretne stavke iz nekoliko godina u vrjednosti barem 600M EUR. EBIT je porastao 36% u odnosu na 2013. Bez tih jednokratnih stavki ND bi bila cca 655 m EUR ili cak dvostruko vise nego 2013 ili nekih EPS 1,50EUR.
Ono sto je najbitnije je da ce LH imati prakticki 2 aduta prema konkurenciji: jedan je EUROWINGS nasljednik Germanwingsa kao takmac jeftinim prjevoznicima i dugolinijski dio s novom ponudom premium-economy class, nesto izmedju bussines i economy klase. LH je trenutno najpotcjenjenija dionica DAX 30. Spohr je uzeo u izvjescu u obzir daleko vise negativnog nego je trebao i opet zavrsio s +55MEUR.

New Report

Close