Prodaju Ferrettijevih jahti koče kulturne razlike

Autor: Antonija Alar , 30. lipanj 2015. u 22:01
Talijanska kompanija prepravlja dizajn da udovolji ukusu azijskih kupaca/REUTERS

Kineski kupci jahte koriste za zabave u lukama s poslovnim partnerima, a ne za krstarenje s obitelji kao što to čine Europljani.

Talijanski Ferretti – nekadašnji je svjetski lider u izgradnji i prodaji motornih jahti i plovila – pao je trenutno na treće mjesto tri godine nakon što je kineski industrijski konglomerat Weichai kupio 75 posto udjela za 347 milijuna dolara.

"Kinezi su kupili obećavajući brend koji nakon dvije godine nije dao rezultate", rekao je Ferrettijev glavni izvršni direktor Albero Galassi u intervjuu na brodogradilištu u Sarnicu, na obalama jezera Isea. "Oni očekuju i vraćenje uložene investicije", dodao je Galassi. Iako Kina ima više od milijun milijunaša i skoro 70 tisuća bogataša koji posjeduju više od 16 milijuna vrijednu imovinu, bogati Kinezi nisu poludjeli za dizajnom Ferretti plovila. Najveći razlog zašto u Aziji nije dosegao europski uspjeh leži u razlikama među kulturama. Europljani na jedrilicama i jahtama provode godišnje odmore sa svojim prijateljima i obiteljima ploveći mediteranskom obalom obilazeći najljepše plaže, dok Kinezima veliki brodovi služe uglavnom za posao.

 

Galassi Ferretti

Kinezi su kupili obećavajući brend koji u dvije godine nije dao rezultate

Naime, budući da Kinezi ne vole provoditi vrijeme sunčajući se, njihovi brodovi su uglavnom usidreni u lukama. Jahte su namijenjene najviše druženju s kolegama, sklapanju poslova te večerama i zabavama. Razlike u kulturama natjerale su Ferretti da prilagodi brodove azijskim vlasnicima. "Tržište nije tako veliko i nije tako brzo", izjavio je za Reuters Fabiomassimo Discoli, voditelj prodaje Ferrettija, dodajući da je tvrtka našla sve potrebno za prilagodbu brodova različitim ukusima azijskih vlasnika, pogotovo Kineza.

Prodaji ne ide u prilog ni što je pozivanje klijenata na jahte postalo sve manje društveno prihvatljivo jer je kineski predsjednik Xi Jinping najavio obračun s korporativnom korupcijom, ostavljajući tako mnoge u strahu da ne postanu meta službenog nadzora. U pokušaju oživljenja te talijanske tvrtke, Weichai je prošle godine za izvršnog direktora imenovala Alberta Galassija. Za rješavanje nekih od tih pitanja Ferretti gradi marinu u Zhuhai, u kineskoj južnoj provinciji Guangdong, gdje planira izgraditi postrojenje za razvijanje novog modela do 2018. godine. To bi također trebalo pomoći u prevladavanju još jednog problema, a to je kineski uvozni porez od 43 posto na luksuzne proizvode.

Komentirajte prvi

New Report

Close