Pritisak Googlea i Trumpa pred novim šefom Mercedesa

Autor: Tomislav Pili , 27. rujan 2018. u 22:00
Ola Källenius u Mercedes je došao 1993. godine/REUTERS

Ola Källenius nema nimalo jednostavan posao s obzirom na izazove s kojima se suočava cijela automobilska industrija.

Prvi stranac na čelu Daimlera pod čijom je kapom ikona njemačke autoindustrije Mercedes-Benz ima zahtjevan zadatak vođenja kompanije kroz tranziciju iz naftnog u električno razdoblje. Kompanija je objavila kako će legendarnog Dietera Zetschea iduće godine na mjestu izvršnog direktora zamijeniti 49-godišnji Šveđanin Ola Källenius.

Nije iznenađenje
Zetsche će "odstupiti s položaja u izvršnom odboru Daimlera i sa čelne dužnosti u Mercedes-Benz Carsu, a odluka će stupiti na snagu nakon skupštine dioničara 22. svibnja 2019. godine", objavili su iz grupe. Nakon dvogodišnjeg razdoblja u kojem mu je zabranjeno obavljati čelne dužnosti u kompaniji, Zetsche će 2021. godine preuzeti dužnost predsjedatelja nadzornog odbora grupe. Nekadašnji student financija Ola Källenius u Mercedes je došao 1993. i cijelu karijeru proveo je samo u toj kompaniji. Osim u sjedištu u Stuttgartu, radio je još i u američkom i britanskom ogranku.

 

18 posto

pala je Daimlerova dobit u prvom polugodištu

Čelnu poziciju preuzima s dužnosti direktora istraživanja i razvoja. Njegovo službeno imenovanje za novog šefa nije neko iznenađenje s obzirom da je u Daimleru već duže vrijeme slovio kao najizgledniji kandidat za preuzimanje kormila "trokrake zvijezde". Kako je kazao Michael Brecht, zamjenik predsjednika Nadzornog odbora Daimlera, ovom odlukom "menadžment kompanije se pomlađuje". Tim Urquhart, analitičar automobilske industrije u IHS Markitu ističe za CNN Money da je Ola Källenius bio pripreman za preuzimanje čelne pozicije i teško je zamisliti nekog prikladnijeg. "On je bliži mlađoj dobnoj skupini koju Daimler sve više cilja", dodao je Urquhart. Međutim, biti šef Daimlera nije nimalo jednostavan posao, ocjenjuje taj analitičar.

"Cijela industrija suočava se s velikim izazovima, pred vratima je pritisak tehnoloških kompanija, a tu je postojeći trend električnih i autonomnih vozila, ističe Urquhart. Globalna automobilska industrija uložila je milijarde dolara u razvoj električnih i autonomnih vozila kako bi dohvatili priključak s Teslom i Waymom, ogrankom Googlea za sustave autonomne vožnje.  No, pred Daimlerom su još veći izazovi. Prodaja automobila s dizelskim motorom snažno je pala u Europi nakon skandala s varanjem na testovima ispušnih plinova.

Daimler je ove godine bio prisiljen opozvati oko 774.000 automobila kako bi demontirao uređaje koji su na regulatornim testovima prikrivali visoku razinu štetnih ispušnih plinova. Dodatni je problem istraga koju je Europska komisija najavila prošlog tjedna protiv Daimlera, Volkswagena i BMW-a zbog sumnje da su narušili ravnopravnu tržšnu utakmicu, napominje AFP. K tome, dobit kompanije u prvom polugodištu ove godine snizila se za 19 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje zbog viših carina na uvoz vozila iz SAD-a u Kinu. Istiovremeno, američki predsjednik Donald Trump prijeti carinjenjem uvoza europskih automobila.

Ispunio je zadatak
Početkom godine Daimler je predstavio plan restrukturiranja pod nazivom "Project Future" koji bi kompaniju trebao učiniti fleksibilnijom i poboljšati fokus na povezana i autonomna vozila. Također je sklopio partnerstvo s kineskom tehnološkom kompanijom Baidu. Provođenje tog plana sada je na leđima Ole Källeniusa. S druge strane, odlaskom Dietera Zetschea (69) završava i jedna era u toj kompaniji.

Zetsche je prepoznatljiva figura njemačke automobilske industrije zahvaljujući između ostalog i slavnim brkovima. Dužnost izvršnog direktora Daimlera obavljao je od 2006. godine. Nakon pojavljivanja u jednoj reklami za Chrysler, u Americi je poznatiji po nadimku "Dr. Z". "Pred njim je bio velik zadatak prestizanja BMW-a na poziciji najvećeg proizvođača luksuznih automobila i obnove brenda i u tome je uspio", kaže Tim Urquhart. Daimlerove dionice u četvrtak oko 14 sati su blago porasle za 0,2 posto dok je, za ilustraciju, indeks DAX bilježio minus od pola posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close