Pivoljupci u zapadnoj Europi donijeli Carlsbergu rezultate bolje od očekivanja

Osim na zapadnoeuropskom, rast prodaje od četiri posto zabilježen je i na azijskom tržištu/FOTOLIA Osim na zapadnoeuropskom, rast prodaje od četiri posto zabilježen je i na azijskom tržištu/FOTOLIA

Pad prodaje piva u istočnoj Europi od 16 posto donekle je anuliran rastom od pet posto u zapadnoj Europi, pa je dobit skočila 46 posto.

Danski Carlsberg, četvrti najveći pivar na svijetu, objavio je bolje rezultate od očekivanja zahvaljujući većoj potrošnji piva u zapadnoj Europi.

Kompanija je u utorak objavila da je zarada prije oporezivanja i kamata porasla 46 posto na godišnjoj razini i zaustavila se na 661 milijuna kruna (99 milijuna dolara). Time su nadmašena očekivanja analitičara koji su očekivali vidjeti u prosjeku 588 milijuna kruna profita. Organska prodaja porasla je za četiri posto, što isključuje efekte tečajnih razlika i akvizicija. Carlsbergov problem i dalje ostaje europski istok, posebno Rusija. Carlsberg procjenjuje da se rusko tržište piva u prvom tromjesečju smanjilo za devet posto.

U cijeloj istočnoj Europi zabilježen je značajan pad prodajnog volumena od 16 posto koji je donekle anuliran rastom od četiri posto na azijskom te pet posto na zapadnoeuropskom tržištu. O uvjetima na istočnoeuropskom tržištu dovoljno govori podatak da su prihodi srezani za trećinu na 1,7 milijardi kruna.

Analitičari ocjenjuju da se rezultati pivovara za prvi kvartal uvijek moraju uzeti sa "zrnom soli" zbog sezonalnog karaktera njihove prodaje. Drugim riječima, rezultati u ljetnim mjesecima mnogo više govore. Ipak, analitičari Berenberga u svojoj su zabilješci napisali kako su "rezultati u istočnoj Europi razočaravajući, s Rusijom koja i dalje snažno pada", prenosi Bloomberg. Unatoč svemu, u danskom pivaru i dalje su umjereno optimistični što se tiče poslovne 2015. godine, pa su tako ponovili da očekuje viši jednoznamenkasti rast operativne dobiti.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!