Ovo vam zrakoplovne kompanije neće reći

Autor: Poslovni.hr , 05. ožujak 2013. u 14:15
(Ilustracija: Thinkstock)

Za stavljanje maske s kisikom u prosjeku imate 15 do 20 sekundi

Zašto je bitnije da prvo sebi stavite masku s kisikom, a tek onda pomognete drugom? Zašto vam svaki put kažu da se sagnete i provjerite je li prsluk za spašavanjem pod vašim sjedalom? Znate li da vrata za slučaj nužde ne može otvoriti baš svatko?

Ovo su pitanja na koja ste vi sami možda i pokušali naći odgovor, ali na njega vam sigurno nisu odgovarale stjuardese. Možda zato što i ne želite znati. Ipak, British Airways ima odogovor na sva ova pitanja u vidu jednodnevnog tečaja o sigurnosti u avionu, koji također prolaze i svi članovi posade.


Huffington Post, donosi priču o sigurnosnim procedurama zarkoplovnih kompanija.

Prsluci za spašavanje

Razlog zašto zrakoplovna kompanija voli podsjetiti svoje putnike da provjere nalazi li se ispod njihovih sjedišta prsluk za spašavanje jest taj što neki od putnika vole prsluk za spašavanje ponijeti kući kao suvenir. Iako zrakoplovne kompanije svaki dan provjeravaju broj prsluka u zrakoplovu, u jednom danu avion može obaviti nekoliko letova, što znači da putnici imaju više prilika za 'pronalazak' orginalnog suvenira. Upravo zbog toga, bilo bi dobro prije početka svakog leta zaviriti pod sjedalo.

Maske s kisikom

Masku treba postaviti prvo sebi, a tek onda pomoći onom do sebe. Razlog? Imate samo 15 do 20 sekundi prije dekompresije kabine, odnosno do trenutka kada će sav kisik biti isisan iz aviona kao i iz vaših pluća. Dakle, ukoliko ne pomognete prvo sebi, nećete moći ni onom do sebe.

Pravilan položaj tijela u sjedištu

Nije slučajno to što u kartama u pretincu koje prikazuju kako se trebate ponašati u slučaju nesreće stoji i to da se pri prislinom slijetanju trebate nagnuti i staviti glavu iznad koljena te je prekriti rukama i to tako da preklopite jedan dlan drugim  dlanom. Prste ruku iznad glave ne smijete prekrižiti i spojiti. Naime, zrakoplovne kompanije računaju na to da ako vam pri slijetanju nešto padne na glavu, jedna ruka ostane zarobljena, a druga slobodna kako bi mogli otkopčati svoj pojas. Poželjno bi bilo da drugom rukom zaštitite onu ruku kojom pišete kako bi bili sposobniji u slučaju da se odigra spomenuti scenarij.

Svjetla na podu zrakoplova

Zašto su svjetla koja označavaju izlaz, odnosno 'EXIT', crvene boje, kada su inače uvijek u zelenim tonovima. Razlog je taj što se kabina u zrakoplovu brzo napuni dimom pa je crvena svjetla puno lakše uočiti od zelenih. Također, vrata zrakoplova teže oko 20 kilograma te ih neka slabija osoba  pri slijetanju ne bi bila u stanju ni otvoriti, no ni onaj najjači ih neće otvoriti za vrijeme leta jer je vanjski pritisak toliko jak da je ta scena gotovo pa nemoguća.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close