Online trgovcima treba širenje, prvo u Sloveniji

Autor: Bernard Ivezić , 22. travanj 2019. u 22:01
Tomaš Braverman, direktor Heureka grupe koja je analizirala stanje regionalnog e-commercea, Foto: PD

Hrvatski igrači na korak do 6 puta veće prilike.

Prve prilike za širenje hrvatskih internetskih trgovina trebale bi biti Slovenija, Mađarska i Srbija, tvrdi u pregledu regionalnog e-commerce tržište Heureka grupa. Vlasnik portala Jeftinije.hr i sMinda kaže da domaće internetske trgovine tako mogu povećati broj potencijalnih kupaca za deset puta, tržište za gotovo šest puta i uhvatiti rast na razini onog koji bilježe u Hrvatskoj.

 

3,2milijuna

online kupaca 
nalazi se u Srbiji

Tomaš Braverman, direktor Heureka grupe, kaže da Hrvatska ima 5000 online trgovina, 1,8 milijuna e-kupaca, online tržište od 0,4 milijardi eura i bilježi rast prodaje od 20%.

Logičan prvi izbor

“U Sloveniji je rast tržišta 30%, u Mađarskoj tržište online trgovine vrti godišnje 1,7 mlrd. eura, a u Srbiji imate 3,2 mil. potencijalnih online kupaca, pri čemu u sve tri države, bez obzira na veličinu djeluje podjednak broj online trgovina kao u Hrvatskoj”, kaže Braverman.

Dodaje da je izlazak na slovensko tržište možda i logičan prvo izbor za hrvatske trgovine, kako zbog blizine i sličnosti jezika tako i zbog činjenice da je u EU što pojednostavljuje logistiku. U Sloveniji, prema podacima Heureka grupe, 0,8 mil. kupaca troši 0,3 mlrd. eura godišnje u 5000 tamošnjih online trgovina.

 

1,8milijuna

e-kupaca ima hrvatsko tržište online trgovine

Mađarsko je online tržište, navodi Braverman, uvjerljivo najveće u neposrednoj blizini Hrvatske. Godišnje u Mađarskoj 5,9 mil. online kupaca potroši 1,7 mlrd. eura u 6000 trgovina. No, rast je tržišta nešto sporiji, 18%. Za srpsko tržište, kaže Braverman, treba uračunati da još nije u EU. No, zbog toga ima i manje konkurencije i lakše pozicionirati se na njemu. U Srbiji, tvrdi Heureka grupa, ima 3,2 mil. online kupaca koji troše 0,3 mlrd. eura godišnje u 5500 online trgovina. Usto, srpsko tržište online prodaje raste istim tempom kao i hrvatsko, 20%.

“Nisam spomenuo Bosnu i Hercegovinu, jer sa svega milijun kupaca, 0,2 mlrd. eura vrijednosti tržišta i rastom od svega 15%, preporučio bi da ulazak na to tržište odgodite na idućih pet godina. Tamošnje tržište jednostavno nije dovoljno razvijeno”, kaže Braverman.

Dodaje da bi hrvatske online trgovine dugoročno trebale imati u planu izaći i na još veća tržišta. Pri tome izdvaja Italiju, koja ima 22 milijuna online kupaca s tržištem od 14,8 milijardi eura i 20 posto rasta, zatim Austriju sa 7 mil. online kupaca, tržištem od 7,2 mlrd. eura i rastom od 19% ili Njemačku s 57 milijuna online kupaca, prometom od 62,5 milijarde eura i rastom od 11%.

Njuškalo najjači marketplace

“Ali treba uzeti u obzir i da su takve aspiracije lokalnih trgovina prepoznali online marketplacei, koje mnogi korisnici koriste kao prve adrese pri online kupnji”, kaže Braverman.

U Hrvatskoj je, prema Heureka grupi, najjači marketplace Njuškalo.hr. U Sloveniji je to AliExpress, a u Austriji, Italiji i Njemačkoj Amazon. U Češkoj i Slovačkoj je Heureka, u Mađarskoj Jofoga.hu, u Srbiji Kupujemprodajem.com, u BiH Olx.ba, u Rumunjskoj eMag.ro, a u Poljskoj Allegro.pl. Pri širenju pazite i na kvalitetu usluge, koja je na nekim tržištima viša pa je ulazak teži. Nišne trgovine imaju najbolju priliku za uspjeh, jer je prekogranična trgovina u EU slabo razvijena”, zaključuje Braverman.

Komentirajte prvi

New Report

Close