‘Nutella carstvo’ ostat će posvećeno sporom rastu

Autor: Tomislav Pili , 18. veljača 2015. u 11:05
Screenshot: YouTube

Jedina akvizicija u 69-godišnjoj povijesti kompanije bila je lanjska kupnja turskog dobavljača lješnjaka.

Smrću patrijarha Michelea Ferrera (89) koji je preminuo u nedjelju nakon duge bolesti, proizvođač Nutelle i Kinder jaja vrlo vjerojatno neće još dugo ništa mijenjati u svojoj konzervativnoj poslovnoj strategiji i gotovo fanatičnoj želji da ostane u obiteljskom vlasništvu. U talijanskim financijskim krugovima Ferrero je kompanija iz noćne more. Naime, da je više takvih tvrtki, mnoge banke mogle bi slobodno zatvoriti vrata.

 

2,5sekunde

potrebno je da se negdje proda staklenka Nutelle

Izbjegava financijaše
Ferrero slovi kao tvrtka koja odbija gotovo bilo kakve financijske usluge, od plasiranja obveznica, uzimanja kredita do kotiranja na burzi. Takav pristup bio je poslovni kredo Michelea Ferrera, najtajnovitijeg europskog milijardera koji je stvorio četvrtog najvećeg svjetskog konditora s osam milijardi eura prihoda i 545 milijuna eura dobiti. Organski rast temelj je na kojem kompanija počiva od osnutka 1946. godine. Jedina akvizicija do sada je bila lanjska kupnja turskog dobavljača lješnjaka. 

Odbili Nestlé 
Uz vrlo spori rast, druga specifičnost kompanije je određenost obitelji Ferrero da tvrtka ostane samo njihova. U gradu Albi, gdje je sjedište kompanije, još se prepričava anegdota kada je prije godinu i pol švicarski Nestlé predložio Ferreru spajanje kojim bi bio stvoren najveći svjetski konditor, piše Financial Times. Prema tvrdnjama upućenih izvora, Nestlé je obitelji nudio da bude najveći dioničar nove spojene kompanije. Međutim, Micheleov sin Giovanni u medijima je izjavio kako je Ferrero "rođen kao obiteljska kompanija i takav će ostati". Giovanni će sada preuzeti vođenje cijele kompanije, a Luigi Consiglio, analitičar konzultantske kuće GEA ističe kako je struktura kompanije tako dobra da ne vidi nikakvu potrebu za promjenama. Organski rast i zacementiranost vlasničke strukture počiva i na uhodanom proizvodnom portfelju – naime, jedna staklenka Nutelle proda se negdje u svijetu svake 2,5 sekunde.

Komentirajte prvi

New Report

Close