Niti jedan ‘srpski Mercedes’ ne može pronaći kupca

Autor: Poslovni dnevnik , 14. srpanj 2014. u 11:30
Cijena Ikarbusovog autobusa nije malena, iznosi 135 tisuća eura

Ugovor o poslovno-tehničkoj suradnji između Ikarbusa i Mercedesa bit će potpisan tek kada se pronađe prvi kupac autobusa.

Prije četiri mjeseca, uz veliku medijsku pompu, s proizvodne trake srpske tvornice Ikarbus izašao je prvi "srpski Mercedes", ali za njega još nije pronađen kupac, piše Istinomer.

Prema riječima Aleksandra Vićentića, generalnog direktora Ikarbusa, osim prototipa nije napravljeno niti jedno novo vozilo, a jedini primjerak se nalazi na testiranju u ovlaštenom laboratoriju.Vićentić kaže da je glavni krivac neuspjeha kriza, ne samo u Srbiji već i u regiji, gdje je trebalo biti glavno tržište za Ikarbusov autobus. Krajem svibnja Vincetić je bio veći optimist jer je najavljivao kako su kupci iz Hrvatske i Rumunjske imali dodatni zahtjev, da se u novi autobus ugrađuje motor C-euro 6, što su u Ikarbusu, navodno, riješili pa se krajem godine trebalo krenuti u realizaciju posla.

Prijevoznici na koljenima
"Ovaj posao s Mercedesom razvili smo u najgore vrijeme za tržište autobusa, koje je u Srbiji praktično mrtvo. Prijevoznici nemaju novac ni za gorivo, a kamoli za nove autobuse", kaže Vićentić. Direktor Ikarbusa ipak dodaje kako postoje šanse da prve narudžbe za autobus vrijedan 135 tisuća eura stignu do jeseni. "Imamo upite od nekih tvrtki u Srbiji i nadam se da će doći do realizacije tih dogovora", objašnjava Vićentić. Ugovor o poslovno-tehničkoj suradnji između Ikarbusa i Mercedesa bit će potpisan tek kada se pronađe prvi kupac.

"Ugovor s Mercedesom možemo potpisati odmah, ali želimo pričekati da se prvo sklopi posao i da prvi kupac naruči autobuse. Poslije Mercedesove pomoći glede konstrukcije i proizvodnje ovog modela autobusa, oni nam sada pomažu i prilikom prodaje. Sklopili smo ugovor s njihovim predstavništvom u Hrvatskoj da prodaju i naš autobus, a isti ugovor sklopit ćemo i s ostalim Mercedesovim predstavnicima u regiji", objašnjava direktor Ikarbusa.

Vučićeve loše prognoze
Kada je u ožujku Aleksandar Vučić, tadašnji prvi potpredsjednik vlade, a danas premijer, osobno postavio znak njemačkog automobilskog diva na novi autobus rekao je kako je to "pokazatelj rasta industrijske snage Srbije". Vučić je tom prigodom istaknuo da se za novi autobus "već zanimaju iz susjedstva", dodajući da će se prodavati na području cijele jugoistočne Europe. 

Zaštita domaće proizvodnje

Ne puštaju Fiat 500L u Rusiju bez carine

Prošlog tjedan Aleksandar Vučić, srpski premijer, boravio je u Rusiji gdje se sastao s predsjednikom Putinom i premijerom Dmitrijem Medvjedevim te je razmatrana i mogućnost da se zona slobodne trgovine Srbije s Rusijom proširi i na Fiat 500L koji se proizvodi u Kragujevcu. Blic je, međutim, objavio mišljenje "visokog izvor" da to neće biti nimalo lako. Ruski dužnosnici, navodi Blic, ne pristaju da se kragujevački Fiat uvozi u Rusiju bez carine. Stav u Moskvi je da Rusija puno ulaže u svoju automobilsku industriju i za njih bi bilo loše da omogući bescarinski uvoz, rekao je izvor Blica.

Komentirajte prvi

New Report

Close