Niske cijene postale glavni mamac za potrošače u EU

Autor: Poslovni dnevnik , 04. studeni 2014. u 16:49
Kriza je uvelike nagrizla kupovnu moć potrošača/FOTOLIA

Diskontne trgovine doživjele najjači rast (81%) u broju prodajnih mjesta i površini u posljednjem desetljeću.

Potraga za nižim cijenama postala je ključan prioritet europskih potrošača, pokazalo je istraživanje Europske komisije o ekonomskom učinku maloprodaje na izbor i inovacije u prehrambenoj industriji.

Nove trendove na europskom maloprodajnom tržištu mješovite robe uvelike su, pokazalo se, oblikovale i promjene u sastavu kućanstava poput starenja stanovništva te povećanog interesa za zdravlje zbog kojeg rastu specijalne kategorije proizvoda – organska i bezglutenska hrana, i, općenito, ekološki proizvodi za domaćinstvo. Istraživanje, koje je u svome biltenu objavila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, tvrdi i da je moderna maloprodaja doživjela snažan razvoj. Njezin udio u ukupnoj prodaji mješovite robe znatno je porastao u 28 članica EU.

Snažan rast 
Tako su, napominje se,  diskontne trgovine doživjele najjači rast u broju prodajnih mjesta i površini u posljednjem desetljeću. Diljem Europske unije su, u razdoblju od 2000. do 2011. godine, povećale svoj prodajni prostor za 81 posto, dok su se prodajne površine hipermarketa povećale za 46 posto, a supermarketa za 26 posto.

Podjela 'kolača'
Europska komisija u svojoj studiji,čija je izrada trajala od svibnja 2013. do rujna 2014, napominje da je riječ o razdoblju obilježenom  gospodarskom krizom iz 2008. godine, koja je, kažu, imala snažan učinak na kupovnu moć europskih potrošača. Stoga ni ne čudi da je povoljna kupnja postala prioritet. "Najveće moderne maloprodajne grupacije su se proširile i povećale svoj tržišni udio u mnogim državama članicama. Najvećih 10 europskih trgovaca na malo prehrambenim proizvodima imalo je u 2000. godini tržišni udio od 26 posto, da bi u 2011.on porastao na 31 posto. Konačno, tržišni udio proizvoda privatnih robnih marki povećao se kroz većinu kategorija proizvoda. Vjerojatno je ključan razlog za takvo povećanje percepcija potrošača da ti proizvodi nude dobru vrijednost za novac potrošačima, veću maržu trgovcima u maloprodaji i profit proizvođačima", kaže se u izvješću. 

Komentirajte prvi

New Report

Close