Daju 90 milijuna eura privatnom partneru za javni gradski prijevoz

Autobusi u Nišu morat će imati i kamere za nadzor odvijanja prometa Autobusi u Nišu morat će imati i kamere za nadzor odvijanja prometa

Privatni partner u JPP-u morat će ponuditi niskopodne autobuse s rampama za invalide, koji imaju klima-uređaje, te Wi-Fi i brojače putnika.

Vijećnici Gradske skupštine Niša usvojili su odluku o uvođenju suvremenog sustava javnog gradskog prijevoza koji se temelji na javno-privatnom partnerstvu između Direkcije za gradski prijevoz i privatnih autobusnih prijevoznika.

Do kraja rujna bit će raspisan natječaj za organiziranje gradskog i prigradskog prijevoza. Vrijednost natječaja je 10,5 milijardi dinara (oko 90 milijuna eura) i zbog toga je obvezno raspisivanje poziva za međunarodnu javnu nabavu, piše Politika.

Ugovori na sedam godina 
S kompanijama koje će organizirati javni prijevoz u Nišu, nakon provedenog natječaja, ugovori će biti potpisani na sedam godina. "Svaki prijevoznik morat će imati niskopodne autobuse s rampama za invalide, koji su opremljeni klima-uređajima za hlađenje i grijanje. Vozila će morati imati kamere za nadzor funkcioniranja prometa i ispunjavanja obveza prijevoznika kada je riječ o udobnosti putnika, kao i stalnu internet vezu.

 

25 posto

vozila morat će imati motore s Euro 4 i Euro 5 standardima u drugoj godini poslovanja

Posebno smo tražili da sva vozila u javnom prijevozu imaju elektronske brojače putnika i info-displaye u autobusima za obaviještavanje korisnika gdje se trenutno nalaze i koje je sljedeće stajalište", rekao je za Politiku Darko Bulatović, gradonačelnik Niša (SNS). Nakon što je gradska vlast objavila novi plan gradskog prijevoza, koji predviđa javno-privatno partnerstvo u trajanju od sedam godina, reagirala je gradska oporba. Tvrde da je gotovo 90 milijuna eura, koliko je previđeno za potrebe prijevoza putnika previše.

Postavlja se pitanje i kakav će zrak udisati građani Niša, 2025. godine, jer će ih i tada prevoziti autobusi s Euro 3 motorima, prenosi TV N1. Oporba ukazuje da se u tehničkoj dokumentaciji više vodilo računa o Wi-Fi uređajima u svim autobusima i niskim podovima, nego o tome što će oni ispuštati u niški zrak. Privatni partneri - prijevoznici, koji se traže na natječaju, postat će oni koji ponude najbolju cijenu i ispune uvjete, te će preuzeti dugogodišnju obvezu prijevoza putnika autobusima na, za dio oporbe, sporne Euro 3 motore.

"Međutim, u drugoj godini poslovanja prijevoznik ima obvezu da za 25 posto obnovi svoj vozni park vozilima s Euro 4 i Euro 5 motorima, a u trećoj godini još 20 posto", kaže Milan Milić, direktor Direkcije za javni gradski prijevoz Niša.

Je li natječaj 'prilagođen'?
Zašto nije odmah propisan uvjet da motor autobusa mora biti po Euro 4 standardu, ako nije natječaj već "prilagođen" potencijalnim pobjednicima, pita Niška inicijativa, ukazujući da su mnogi zaboravili na snimak na portalu Južne vesti, koji je objavljen kao autentičan zvučni zapis namještanja prethodnog natječaja, a ostao je bez epiloga. Tvrde da bi sličan ili bolji javni prijevoz Niš mogao imati kada bi za dio od 90 milijuna eura gradsko poduzeće kupilo nove autobuse, s novim motorima.

Da su novi motori ekološki svakako bolji izbor za grad poput Niša, smatra Biljana Milutinović, prometna inženjerka. "Dušikovi oksidi, koji su izazivači i tzv. kiselih kiša, izuzetno su štetni za okoliš i cilj je smanjiti ih iz svih izvora", rekla je Milutinović. A upravo su autobusi među najvećim onečišćivačima. Ona dodaje da u ovom trenutku zakonski ipak nije sporan uvjet da autobusi moraju imati najmanje motor po Euro 3 standardu. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve