Nestlé: Hrvatska kao kineski Gansu

Autor: Danijela Jozić / VLM , 09. travanj 2013. u 20:36
Usporedba kineskih pokrajina s državama prema BDP-u

Na imaginarnoj Nestlovoj karti 22 kineske pokrajine označene su kao države diljem svijeta prema jednakom ili sličnom BDP-u.

Među prezentacijama koje se mogu isčitati na korporativnoj stranici multinacionalke Nestlé naišli smo na zanimljivu analizu kineskog tržišta u kojoj se spominje i – Hrvatska! Tako u prezentaciji pod nazivom 'Nestlé in Greater China: Winnng in the New Reality', Kina je podjeljena na 22 države koje prema BDP-u odgovaraju ili su slične kineskim pokrajinama. Pokrajina Gansu na sjeveorzapadu Kine označena je kao Hrvatska.

Naša je zemlja na karti ušla u grupu zemalja čiji se BDP kreće od 50 do 120 milijardi dolara. Gansu svojim nepravilnim oblikom čak i podsjeća na Hrvatsku a riječ o pokrajini koja ima 23 milijarde dolara veći BDP od našeg (79 milijardi dolara). Usto Gansu ima i šest puta više stanovnika od Hrvatske ili oko 25 milijuna ljudi. Prema računici Nestléa u Kini su dvije pokrajine nalik Švicarskoj te jedna poput Indonezije, dakle s BDP-om većim od 400 milijardi dolara. BDP manji od 50 milijardi dolara ima pet pokrajina a na karti su označene kao Malta, Bolivija, Etiopija, Kenija i Panama. S obzirom da kompanija posluje na svim kontinentima uvrštenje Hrvatske na imaginarnu mapu 'svijeta u Kini' svojevrsna je reklama za nas.U prezentaciji se navodi i da su Kinezi još uvijek prema potrošnji hrane na vrlom niskom nivou a čak i 2015. gće potrošnja prehrambenih proizvoda u toj državi biti jednaka tek polovici potrošnje hrane Meksika.

Nestlé je lani ostvario prodaju od 92,2 milijarde švicarskih franaka što je u odnosu na godinu ranije porast od 10,2 posto. U Nestléu planiraju organski rast u 2013. godini između pet i šest posto. Na oba američka kontinenta Nestléova prodaja je lani iznosila 29 milijardi franaka dok je u Europi iznosila 15,4 milijarde franaka. Prodaja u Aziji, Africi i Oceaniji je 18,9 milijardi franaka.U Hrvatskoj Nestlé Adriatic d.o.o. je tijekom 2011. (još nisu objavljeni podaci za 2012. godinu) ostvario prihod od 511,48 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close