Nakon volva i londonskih taksija Kinezi žele voziti i peugeote

Autor: Tomislav Oharek , 20. veljača 2014. u 18:30
PSA Peugeot Citroen već surađuje s Dongfengom/REUTERS

Dogovorom kojeg još moraju potvrditi dioničari kontrolu nad 200 godina starom kompanijom izgubit će obitelj Peugeot koja ju je osnovala.

Kinezi nastavljaju s kupnjom posrnulih europskih autoproizvođača, a posljednji se u njihovoj košarici našao Peugeot.

Naime, posrnuli francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroen objavio je jučer kako je postigao dugo očekivani spasonosni sporazum, koji ujedno znači da će kontrolu nad tom kompanijom izgubiti obitelj koja ju je osnovala. Kineski Dongfeng Motors i francuska vlada će investirati po 800 milijuna eura u kompaniju, za što će dobiti po 14 posto vlasničkog udjela. Također, dosadašnji ulagači u Peugeot investirat će još 1,4 milijardi eura.Iako taj dogovor još moraju odobriti dioničari kompanije on je, kako javlja BBC, gotova stvar jer bi budućnost te kompanije bila krajnje neizvjesna nakon isteka jamstava francuske vlade od sedam milijardi eura. Time će se ujedno i vlasnički udjel obitelji Peugeot smanjiti sa 25,4 posto, na 14 posto koliko će imati Francuska i Dongfeng.

Peugeot se nadao da će ga iz problema izvući General Motors s kojim je 2012. potpisao investicijski sporazum, no Amerikanci su lani pobjegli iz problematične francuske kompanije.Koliko je takav aranžman prijeko potreban drugom europskom proizvođaču automobila zorno ilustriraju i u sklopu jučer objavljenih financijskih rezultata upozorenje da bi kompanija mogla do 2016. biti u gubicima. Inače, Uprava je jučer poručila kako je lani i više nego prepolovila neto gubitak na 2,3 milijarde eura, sa pet milijardi eura godinu ranije. To je rezultat uvođenja niza kriznih mjera rezanja troškova kojima je Uprava planirala uštedjeti 1,5 milijardi eura Prodaja je lani pak pala za 2,4 posto, na 54,1 milijardu eura.

Dogovor s Dongfengom, koji bi trebao biti finaliziran idućeg mjeseca u tom svjetlu ima još više smisla. Naime, francuskoj kompaniji, osnovanoj prije 200 godina  bi se otvorilo perspektivno azijsko tržište automobila. Dongfeng je drugi po veličini proizvođač automobila u Kini i kontrolira ga država. Također, Dongfeng je druga kineska kompanija koja je posljednjih godina ušla ili preuzela nekog od svojih europskih konkurenata. Naime, lani je Zheijang Geely Holding kupio proizvođača londonskih crnih taksija Manganese Bronze Holding za 11,4 milijuna funti nakon što je završio u stečaju, nakon što je 2010. kupio švedski Volvo.

Komentirajte prvi

New Report

Close